Voor zijn nieuwe campagne ‘Turn Nothing into Something’ deed Hellmann’s (Unilever) een beroep op Ogilvy UK. Het Britse bureau bundelde vervolgens zijn krachten met Ogilvy Social.Lab, dat met plezier al zijn expertise op het gebied van sociale media uit de kast haalde.
Voedselverspilling thuis is een groeiend probleem en het gebruik van restjes wordt vaak achterwege gelaten, hetzij door gebrek aan inspiratie, hetzij door tijdsgebrek of omdat restjes simpelweg vergeten worden. Daarom hebben Ogilvy UK en Hellmann’s de campagne ‘Turn Nothing into Something’ in het leven geroepen. Het doel is de consument bewustmaken van voedselverspilling en hem snelle en gemakkelijke recepten aanbieden om het beste uit zijn restjes te halen.
Aansluitend op de 360-campagne deed Ogilvy UK een beroep op Ogilvy Social.Lab om het sociale en digitale gedeelte van de campagne te bedenken en uit te voeren. De samenwerking tussen de twee bureaus van de WPP-groep leidde tot een consistente communicatie tijdens het ontwerp en de uitvoering van de campagne. Het zorgde er ook voor dat alle boodschappen in alle media op elkaar afgestemd waren.
‘Turn Nothing into Something’ werd door Ogilvy Social.Lab strategisch en creatief heruitgevonden en aangepast om aan de vereisten van de verschillende sociale netwerken te voldoen. Dat gebeurde met formats die awareness en betrokkenheid stimuleren. De campagne toont op een ludieke manier een oplossing voor voedselverspilling door recepten, of « hacks », weg te geven. “Ze zijn zo eenvoudig dat iedereen ze kan maken! De enige voorwaarde: gebruik wat je al in je koelkast hebt. Het geheime ingrediënt voor de recepten? Hellmann’s mayonaise! Warm of koud, ze verbetert de smaak van je creaties...”
De campagne, gelanceerd in april, zal drie jaar duren en omvat bannering en video’s waarin de consument verschillende tips krijgt om voedselverspilling tegen te gaan. De 360-campagne is beschikbaar op de sociale netwerken Facebook, Instagram en Pinterest. De overkoepelende hashtag van de campagne is #MakeTasteNotWaste.
Dit bericht bekijken op Instagram
Social Agency: Ogilvy Social.Lab
-
Account: Anne-Sophie Foucher, Anissa Ouezekhti, Victoria Troisfontaine, Taina De Mendonca
-
Strategy: Catherine Sackville-Scott, Julie Frederickx
-
Art Direction: Theo Barron, Martin Magner
-
Creation: Rebecca Valicon, Alice Henning
-
Copywriting: Marine Quere, Carmen Williams
-
Design : Xavier Vanderplancke, Anne Debruyne
-
TV Producer : Tristan Baker (Ogilvy UK)
Client: Hellmann’s (Unilever)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]