{PUB's Delight} Meet Fasty: de mascotte van Mutant voor BetFIRST

Crea / News

BetFIRST is een van de populairste websites voor online kansspelaanbieders in België. Zo’n twee jaar geleden stelden ze samen met reclamebureau Mutant hun nieuwe positionering “First in Fast” voor. Een lijn waarmee de app volledig op snelheid mikt waarbij snelle uitbetalingen centraal staat. En vanaf deze week doen ze dat samen met de cheetah Fasty, hun nieuwe mascotte.

"Bij de herpositionering van het merk werd de grootste prioriteit aan user experience gegeven. Dat werd onder andere gedaan met een branding die volledig differentieert van andere kansspelaanbieders. Met de komst van Fasty zetten we niet in op sporters of influencers zoals anderen dat doen, maar gaan we voor een volledig digitale avatar," vertelt Timothy Mastelinck, chief commercial officer bij BetFIRST. "Bovendien zijn we de enige operator in België waarbij je uitbetaling binnen de 5 seconden op je bankrekening staat. Deze USP koppelen we dan ook graag aan een unieke merkidentiteit."

Fasty is een cheetah, het snelste landdier ter wereld. Hij is verstandig, behendig, mee met de sport -en internetcultuur, strak gekleed en heeft een vriendelijke uitstraling. Met andere woorden: een mascotte die de lijn “First in Fast” volledig belichaamt.

“Het moderne design van Fasty past perfect bij de illustratieve stijl met geïntegreerde elementen uit games en anime van BetFIRST,” zegt Iris, creative bij Mutant. “BetFIRST is actief in de digitale wereld, daarom wilden we ons alles wat online is toe-eigenen. Een digitale avatar ontwikkelen was voor ons dus een logische stap voor BetFIRST. Zijn tijdloze looks en zijn unieke karakter kunnen jaren blijven meegaan in de scherpe communicatie van BetFIRST.”

Wie Fasty volledig in zijn element wil bezig zien, kan terecht op de website en social-mediakanalen van BetFIRST.