DDB Brussels creëerde de eerste campagne voor energieleverancier Mega, een prijsbreker op de dure energiemarkt. In online filmpjes zien we hoe consumenten ontdekken dat ze bij Mega heel wat minder zouden betalen voor hun energie dan bij hun huidige leverancier. Ze besluiten om wraak te nemen door een stuk van hun te duur betaalde energie te gaan terugnemen in het hoofdkantoor van hun leverancier. De campagne wordt verder uitgerold in out-of-home, social media en bannering.
De afgelopen jaren zijn de gas- en elektriciteitsprijzen enorm gestegen. Dat leidt tot heel wat frustraties bij consumenten. Dieter Riemaeker, head of Strategy bij DDB: “Mega is een echte uitdager die in de energiemarkt is gestapt omdat ze het gevoel hadden dat ze het beter, efficiënter en goedkoper konden dan de grote internationale spelers. Het was belangrijk om die frisse, no-nonsens attitude ook in de campagne terug te vinden en te breken met de ‘typische’ energieprovider communicatie.”
Om hun bekendheid bij het publiek te vergroten, lanceert de energieleverancier uit Luik dus een eerste campagne, die werd bedacht door DDB Brussels. Daarin zien we hoe enkele consumenten zich verongelijkt voelen omdat ze ontdekken dat ze al jarenlang te veel betalen voor hun energie bij een grote energieleverancier. Ze besluiten daarom om een deel te gaan terugnemen. Via verborgen camera’s kunnen we volgen hoe ze binnendringen in de hoofdkantoren van hun huidige leverancier, om er vervolgens op hun kosten hun haar te drogen, hun strijk te doen of een andere banale activiteit uit te voeren die energie verbruikt. De campagne bestaat verder uit out-of-home, waarin de hoge energiefacturen van de concurrenten als achtergrond worden gebruikt om de boodschap van Mega op te communiceren. Daarenboven wordt de campagne ook nog uitgerold in bannering en social media.
https://www.youtube.com/watch?v=8uV9yVRiIak&feature=emb_logo
CREDITS:
Client: Mega
Client contact: Thomas Coune, Michael Corhay
Agency: DDB Brussels
Creative Direction: Dieter De Ridder, Naïm Baddich, Kwint De Meyer
Strategy: Dieter Riemaeker, Nick Moors, Maarten De Neve
Creation: Jonas Caluwé, Jan Schoofs
Account Management: Melissa Bekaert, Elodie Pagaud
Design: Sven Verfaille, Patrick Downie
Retouches: Benjamin Hiffe
DTP: Bernard Hermant
Agency producer: Thomas Landeloos
Movie production company: Static Films
Director: Jan Boon
Producers: Patrick Schepers, Ben Wevers
Editing: Hans Desmet
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]