Melissa Vitabile is gepromoveerd tot head of paid social en zal vanaf nu die expertise binnen Maxus leiden. Ze begon haar carrière in 2014 bij Maxus en was de eerste stagiaire. Na een succesvolle stage op de afdeling communicatieplanning ging ze er het digitale planning team versterken, waar ze consequent presteerde voor bijna vijf jaar.
In 2019 bleef Maxus trouw aan haar mantra ‘leading change’ door een gloednieuwe teamstructuur aan te nemen waarbij het geen scheiding meer maakte tussen on- en offline-planning. “We namen onze geïntegreerde communicatievisie nog een stap verder door de ‘online planner’ te elimineren. Door de digitale planningsfunctie weg te halen, verwijderden we de intermediaire business unit tussen de communicatiestrategie en de gespecialiseerde digitale afdelingen en maakten we een directe dialoog mogelijk tussen de algemene strategie en diepgaande expertise. Melissa was een van de eerste medewerkers die deze nieuwe visie pionierde en werd een geïntegreerde communicatieplanner voor klanten als Scarlet en Kärcher,” klinkt het bij het bureau.
De combinatie van diepgaande digitale- en platformervaring met crossmediavaardigheden plaatst Vitabile in een geweldige positie om social nog verder te integreren in de algemene strategie van klanten.
“Ik ben erg enthousiast om deze nieuwe uitdaging als head of paid social aan te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat de ervaring die ik heb opgedaan door cross-platform en multi-touchpoint te werken nuttig zal zijn om het perspectief van het team te verbreden. Integratie in media is de sleutel, en mijn rol zal zijn om het team te coachen om ‘the bigger picture’ te zien,” vertelt Melissa Vitabile.
Judith Crispin, die eerder de functie van head of social bij Maxus bekleedde, gaat naar zusterbureau Mindshare, waar ze het digitale planningsteam zal versterken.