Mercedes-Benz en Publicis Groupe nemen de tijd om te praten

Crea / News

Praten met elkaar was nog nooit zo belangrijk. Zeker in deze tijden van social distancing en lockdowns hebben we allemaal wel eens nood aan een babbel. Voor een automerk als Mercedes-Benz vinden de belangrijkste gesprekken normaal gezien plaats op en rond het Autosalon. Maar niet dit jaar. Daarom deed Mercedes-Benz er, samen met Publicis Groupe, alles aan om zowel online als offline zo toegankelijk mogelijk te zijn, zodat consumenten nog makkelijker dan anders met het merk en dealers kunnen praten.

Deze ambitie werd samengevat in de campagnelijn “Hey Mercedes, let’s talk” en met sprekend gemak tot leven gebracht in een menselijke radiocampagne. In emotionele spotjes van 60”, 40” en 20” worden we ondergedompeld in momenten die uit het leven gegrepen zijn. In een Mercedes-Benz horen we gesprekken die niet altijd even makkelijk zijn, maar wel deugd doen. Want met elkaar praten, dat verandert alles.

De eerste golf van de campagne start op 1 december en loopt ook op televisie, online, social media, e-mailing, een contentplatform genaamd MB Talks, en vooral ook bij de dealers.

Credits
Client: Mercedes-Benz
Client contacts: Herlinde Lannau, Peter Zijlstra
Agency: Publicis Emil, part of Publicis Groupe
Client Lead: Davy Caluwaerts
Account Director: Frederic Sodermans
Sr Account Executive: Elisa Grillo
Sr Brand & Campaign Strategist: Jorian Vanvossel
Creative Director: Mathieu Cardon
Creatives: Charles-Elie Chauvaux, Jan Denys
Copywriter NL: Jan Denys
Copywriter FR: Philippe Dorval, Charles-Elie Chauvaux
Content Managers: Evelien Peeters, Thibaut Plassat, Tine Lauwers, Stefaan Tiepermann 
Content Designer: Benoit Germeau
Media Agency: PHD
Media Planner: David Driesmans
Sound Production Company: Sonhouse
Voice Director: Patrick Dooms
Producer: Sandy Leemans
Actors: Ikram Alouad, Isabelle Van Hecke, Zoë Thielemans, Wietse Tanghe, Steven Geerts, Teo Haeldermans.

Webmasters: Veronique In't Ven, Lynn Klein Gunnewiek