Met Carrefour Links kan je emotie opwekken en je verkopen verhogen!

Media / News

* Partner Content *

Om het koopgedrag van consumenten te beïnvloeden en verkopen te verzekeren, spelen merken in op 3 gebieden: prijs en promoties, personalisatie en de media-mix. Het is een winnende strategie: 6 op de 10 consumenten* wordt sterk aangetrokken door speciale aanbiedingen en promoties. Bovendien stelt een overweldigende meerderheid van de consumenten (86%)* dat personalisatie een cruciale rol speelt bij hun aankoopbeslissing. Wat betreft de media-mix veranderen de gewoonten van consumenten: vandaag de dag evalueren 4 op de 5 consumenten* hun aankopen eerst online voordat ze hun aankoop in de winkel doen. Deze trend benadrukt het belang van een sterke online aanwezigheid!

HOE HET VERSCHIL MAKEN?

Deze 3 gebieden vormen een stevige basis voor de wervings-en loyaliteitsstrategie van een merk. Hoe maak je echter het verschil in een context waarin de meeste merken deze 3 strategieën reeds toepassen?

Om zich te onderscheiden van concurrenten, adviseert Carrefour Links om emoties bij de consument op te wekken. Inderdaad, volgens verschillende studies wordt 60% van de aankopen beïnvloed door emoties*!

Met Carrefour Links kan je emotie creëren bij consumenten binnen het Carrefour-ecosysteem, zowel in de winkel als online:

In de winkel, waar een consument 3 keer meer geneigd is om impulsief te kopen dan online*, kies je voor kleurrijke displays en een meeslepende ervaring, zoals die van Desperados, waarbij koptelefoons bij de ingang van de winkel werden aangeboden die klanten een muzikale ervaring aanbood die hen naar het "bier"-gangpad leidde. Of zoals die van Remy Cointreau, die consumenten fascineerde met een cocktailproeverij vergezeld van een pianist! Wist je dat 84% van de consumenten heeft verklaard een product te hebben gekocht nadat ze het hebben ontdekt tijdens een proeverij of door een gratis staaltje?

Online, nog steeds binnen het Carrefour-ecosysteem, biedt Carrefour Links merken de mogelijkheid om op maat gemaakte spaaracties, games en wedstrijden uit te voeren op Bonusland, het platform waarmee Carrefour-consumenten Bonuspunten kunnen sparen en cadeaus en ervaringen kunnen winnen. Tot op heden hebben bijna 500.000 consumenten zich hiervoor aangemeld die actief deelnemen! Elke actie wordt ondersteund door een media-plan om inschrijvingen te werven en deelnames te stimuleren.

Coca-Cola bood consumenten bijvoorbeeld de kans om een reis naar Mauritius te winnen en Mattel (Barbie) organiseerde een wedstrijd waarbij consumenten een auto konden winnen. Deze wedstrijden trekken de aandacht van consumenten en versterken hun betrokkenheid bij merken. Bovendien helpt gamification om de contacttijd tussen consument en merk te verlengen, en dit tot wel 2 à 3 minuten!

Wist je dat het ook mogelijk is om samen met Carrefour Links een campagne buiten het Carrefour-ecosysteem te creëren?

Deze benadering werd concreet toegepast tijdens een voetbalwedstrijd van de "Rode Duivels", waar een foodtruck de aandacht trok. Deze foodtruck kan volledig worden aangekleed met het merk van een partner, waardoor maximale zichtbaarheid wordt geboden aan de aanwezige fans. Deze aanwezigheid tijdens een zeer populair sportevenement biedt een unieke gelegenheid om een breed publiek te bereiken en hun interesse op te wekken.

De mogelijkheden houden hier niet op. Met  Carrefour Links  kunnen nog meer innovatieve campagnes worden gecreëerd: we hebben een campagne bedacht voor het merk Labeyrie, waarbij consumenten de kans krijgen om een reis naar Schotland te winnen en de unieke ervaring te beleven van het vissen op hun eigen zalm. Stel je eens voor, te midden van de Schotse landschappen de opwinding voelen van het vangen van je eigen, verse vis. Een dergelijke campagne zou uitzonderlijke reclame bieden voor het merk Labeyrie, terwijl er een sterke emotionele band wordt gecreëerd met de deelnemers.

Dit campagneconcept biedt een unieke gelegenheid om consumenten te verrassen en te betrekken door hen een onvergetelijke en authentieke ervaring te bieden.

HET VOORDEEL VAN JE VOLGENDE CAMPAGNE

Inspireren deze voorbeelden je en kreeg je reeds ideeën voor je volgende campagne? Aarzel niet om ze aan ons voor te leggen, we helpen je graag om ze samen te ontwikkelen en consumenten van Carrefour te verleiden door de troef van emotie uit te spelen.

 

*(Eric Falque and Sarah Jayne Williams).
*(McKinsey)
*(infosys studies)
* (Ivox)