Quick viert dit jaar niet alleen zijn 50ste verjaardag, de hamburgerketen viert ook 50 jaar innovatie. De saus haalde het doorheen de jaren bij quality fast food burger ketens uit Amerika, maar dan met een Belgische touch. Evelyn De Groeve, marketingdirecteur bij Quick, doet ons zonder schuldgevoelens watertanden.
Het verhaal Quick begint wanneer Baron Vaxelaire een team naar de Verenigde Staten stuurt om er restaurantconcepten te bestuderen die vanaf 1945 de oceaan begonnen over te steken. Het zijn Maurice Cauwe, voorzitter van retailgroep GB, en zijn rechterhand Jacques Dopchie die deze studiereis voor hem maken. Zij hebben het briljante idee om deze hamburgerrestaurants ook hier te introduceren, maar dan wel aangepast aan onze Europese gebruiken en smaken. De creatie van de onnavolgbare Giant bewijst meteen het verlangen om afstand te nemen van de uitgesproken zoute en zoete smaken, die erg populair zijn in de Verenigde Staten. Het is dan ook in die context dat Quick Restaurants in 1970 het daglicht ziet. Aanvankelijk als extra service die GB aanbood om de klantenbinding met zijn supermarkten te verhogen, maar al snel liet het merk zich gelden.
[...]
Het volledige artikel leest u hier
©MRTNphoto_Quick_Kapellen_8945
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]