Met de seniorenclub op uitstap of gezellig een potje kaarten. Leuk, maar wat als een ongewenste gast daar een stokje voor komt steken? De besmettelijke griep kan voor 65-plussers ernstige gevolgen hebben. Daarom roept het Agentschap Zorg en Gezondheid senioren op zich te laten vaccineren. Jaarlijks kluistert de griep een tiende van de Belgen aan het bed. Koorts, keelpijn, verkoudheid, hoest … je kent het wel. Maar voor senioren gaat het vaak nog verder dan dat. Van de honderden mensen die jaarlijks sterven aan de griep, zijn de meesten 65-plus. Deze risicogroep is al sterk verzwakt, dus kwetsbaarder voor virussen. Daarom ontwikkelde Absoluut speciaal voor hen een campagne.
Affiches, folders, advertenties en twee filmpjes brengen een belangrijke boodschap naar senioren toe: bescherm jezelf, laat je vaccineren. De folder doorprikt aloude mythes en legt stap voor stap uit hoe je het griepvaccin kan aanvragen. Toch nog niet overtuigd? Surf dan naar de campagnewebsite laatjevaccineren.be. Daar vind je alles wat je moet weten over het vaccin. Maar ook over andere inentingen, want de griep is niet de enige indringer die roet in het eten kan gooien. De advertenties verschijnen in de magazines Myseniors.be, Kerk & Leven, Okra Magazine en Plus Magazine. De twee filmpjes zijn te zien op de regionale televisie en sociale media. Ze laten niets aan de verbeelding over: senioren verdwijnen plots in de bus of van hun stoel tijdens het kaarten. De boodschap is pijnlijk realistisch: laat je vaccineren, voordat het te laat is. Gok niet langer en speel op veilig.
Concept en creatie: team Absoluut
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]