KLM biedt als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld hun service aan via Facebook Messenger. Vanaf nu kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via de app. Zo’n 200 social media agents staan 24/7 paraat om te helpen.
“De nieuwe Messenger-dienst is een perfecte aanvulling op KLM’s sociale strategie. Wij geloven dat we dicht bij onze klanten moeten staan, en daarom passen Messenger en KLM goed bij elkaar. Onze klanten delen graag informatie met ons via een persoonlijker platform zoals Messenger,” zegt Pieter Elbers, president-directeur bij KLM. Vorig jaar werd de Messenger-knop al op de KLM Facebook- pagina geactiveerd, zodat klanten sneller contact konden opnemen met het social media-team via privéberichten. Toen het aantal aanvragen met 40% steeg, werd duidelijk dat dit type communicatie erg populair is bij de passagiers en besloot KLM dat het tijd was om een nieuwe weg in te slaan.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]