Hier zit ik dan. Ik die networking altijd hoog in het vaandel droeg, moet het nu « stellen met » virtuele vergaderingen op Facebook of conference-calls via WhatsApp en Houseparty. Maar wat als dit alles mijn manier van leven, werken en inspiratie zoeken in twijfel trekt?
Nieuwe modellen, nieuwe strategieën... tijd om na te denken hebben we nu wel. En ik moet toegeven: mocht het coronavirus niet zoveel doden op haar geweten hebben en ons niet zoveel stress bezorgen, zou ik deze nadruk op wat er echt toe doet veel meer waarderen: familie, kinderen, echte vrienden, tijd om te lezen, zichzelf in vraag te stellen, na te denken over nieuwe projecten...
Wat mij opvalt is een verandering in waarde, die op natuurlijke wijze en zeer snel tot stand is gekomen. Wat zijn professionele sport, overbetaalde voetballers en wielerwedstrijden vandaag nog waard? In vergelijking met wetenschappelijke beroepen, dokters en zorgverleners niet veel.
De hervonden waarde van « lokaal » in ons werk- en privéleven zal zorgen voor nieuwe economische activiteiten die we hadden verwaarloosd voor deze globalisering, die nu als een boemerang opnieuw in ons gezicht keert. Hoe leuk zou het zijn om kleine, lokale reclamebureaus te zien barsten van creativiteit en ons net als vroeger te zien betoveren met reclames als “Perrier c’est fou, Perrier te gek!”
Michel Bruyr, owner & general manager ACTIGROUP
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]