Michel Bruyr: “Hier zit ik dan"
Hier zit ik dan. Ik die networking altijd hoog in het vaandel droeg, moet het nu « stellen met » virtuele vergaderingen op Facebook of conference-calls via WhatsApp en Houseparty. Maar wat als dit alles mijn manier van leven, werken en inspiratie zoeken in twijfel trekt?
Nieuwe modellen, nieuwe strategieën... tijd om na te denken hebben we nu wel. En ik moet toegeven: mocht het coronavirus niet zoveel doden op haar geweten hebben en ons niet zoveel stress bezorgen, zou ik deze nadruk op wat er echt toe doet veel meer waarderen: familie, kinderen, echte vrienden, tijd om te lezen, zichzelf in vraag te stellen, na te denken over nieuwe projecten...
Wat mij opvalt is een verandering in waarde, die op natuurlijke wijze en zeer snel tot stand is gekomen. Wat zijn professionele sport, overbetaalde voetballers en wielerwedstrijden vandaag nog waard? In vergelijking met wetenschappelijke beroepen, dokters en zorgverleners niet veel.
De hervonden waarde van « lokaal » in ons werk- en privéleven zal zorgen voor nieuwe economische activiteiten die we hadden verwaarloosd voor deze globalisering, die nu als een boemerang opnieuw in ons gezicht keert. Hoe leuk zou het zijn om kleine, lokale reclamebureaus te zien barsten van creativiteit en ons net als vroeger te zien betoveren met reclames als “Perrier c’est fou, Perrier te gek!”
Michel Bruyr, owner & general manager ACTIGROUP