Miguel Aguza van IKEA naar NGroup
Miguel Aguza stapt over van IKEA naar NGroup, waar hij marketingdirecteur wordt. Group is het bedrijf achter de Franstalige zenders NRJ, NRJ Hits TV, Nostalgie en Chérie FM. Gepassioneerd door marketing en met een solide ervaring werkt Miguel Aguza al meer dan 20 jaar op het gebied van communicatie en marketing, zowel voor adverteerders als bureaus. Hij begon zijn carrière in 1999 bij Publicis en werkte vervolgens bij DDB, waar hij 12 jaar als accountmanager voor verschillende klanten zoals Renault Belux, Garnier, Unilever, Sanofi-Aventis, RTBF en D'Ieteren Auto werkte. Na deze ervaringen in de bureauwereld versterkte hij 2011 het team van Renault Belux als advertising & digital manager om de communicatie van de merken Renault en Dacia te beheren. Eind 2014 trad hij toe tot IKEA als country marketing communication manager, waar hij verantwoordelijk werd voor de externe communicatie (above the line, digitaal & social), de mediastrategie en de Event & PR-marketingaanpak. In 2016 werd hij Advertiser's Personality of the Year, een organisatie van PUB en UBA Belgium.