‘Mijn Huis’ powered by Crelan

Communication / News

Propaganda_Crelan_Mijn Huis_CoverVanuit haar drive om jonge kopers bij te staan in de realisatie van hun eerste thuis lanceert Crelan deze maand een grote dosis ‘Mijn Huis’-content. Praktische tips & tricks, inspirerende artikels, checklists en valkuilen… alles verpakt in een on- en offline informatie- en inspiratie-magazine. Op deze manier wil Crelan potentiële toekomstige kredietnemers echt op weg helpen naar een eerste huis of appartement. Voor concept en realisatie deed Crelan een beroep op contentmarketingbureau Propaganda.
Een eerste huis kopen, daar komen verschillende zaken én mensen bij kijken. De ‘Mijn Huis’-content geeft 25- tot 35-jarige kopers het nodige duwtje in de rug om deze plannen concreet te maken en de droom van een eigen woning te realiseren. De ‘Mijn Huis’-content zet de belangrijkste aspecten in deze materie mooi op een rijtje en verfijnt op die manier de kennis over het kopen en eventueel renoveren van een woning. Er ligt een belangrijke focus op energiezuinig wonen, op de nieuwste woontrends en ook op herkenbare real life getuigenissen. De luchtige en frisse lay-out én de gekozen tone of voice spreken deze jonge kopers aan én houdt hun aandacht vast. Met deze slimme contentmarketingaanpak wil Crelan haar top of mind-positie bij toekomstige klanten verbeteren. Door vooral niet product- of prijsspecifiek te communiceren maar de doelgroep fundamenteel te helpen met concrete en relevante informatie, versterkt de bank het vertrouwen bij potentiële kredietnemers. Deze aandacht en dit vertrouwen moet de positie van Crelan op de markt van hypotheek- en renovatieleningen een stap vooruithelpen. Crelan past op deze manier het ‘denken als een uitgever’-principe duidelijk toe op zijn communicatiestrategie.Propaganda_Crelan_Mijn Huis_NL
Het magazine was bij de start van Batibouw te vinden bij de 600 zelfstandige bankagentschappen. Het wordt verspreid onder prospecten en klanten die binnen de doelgroep van 25- tot 35-jarigen vallen. Ook op de website en de social media kanalen van de bank is de content te vinden. Zo creëert Crelan al een eerste contactmoment nog voordat de prospect op zoek is naar een eerste woning én voordat een bank gekozen wordt. Het magazine heeft als doel de Crelan-bankagent in de top 3 van banken die men zal bevragen om een krediet af te sluiten, te plaatsen.