Mijn krant… mijn tablet
Vandaag heeft de pers verschillende digitale platformen ter beschikking. Naast websites hebben de meeste bladen nu ook een eigen applicatie waarmee ze kunnen worden gelezen op tabletten en smartphones. De iPad van Apple uiteraard dé referentie waarop uitgevers het formaat van hun bladen afstemmen. Maar we weten ook dat het fout is de iPad en konsoorten te gaan beschouwen als de redder van een medium in verval. Enkele jaren geleden was dat nochtans de natte droom van vele uitgevers… Terwijl de iPad3 is gelanceerd, ziet niemand deze succesvolle dematerialisatie van de pers nog als een reddingsboei. “Er zal altijd een plaats zijn voor papieren bladen. Iets lezen op de iPhone of iPad gebeurt meestal heel snel en het gaat dikwijls om het checken van de nieuwsberichten. Wanneer iemand meer wil weten over een dossier, een onderzoek, een artikel over lifestyle, dan blijft de papieren versie van een blad heel belangrijk”, beklemtoont Patrick Van Waeyenberge. “De iPad zal de pers niet redden, wel een betalend publiek”, besluit Philippe Laloux.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]