Minder nieuws via Facebook?

Het gebruik van Facebook om nieuws te lezen begint te dalen, en dat na jaren van continue groei. Dat zegt het zevende jaarlijkse Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism aan de Universiteit van Oxford. Het rapport, gebaseerd op een YouGov online-enquête uitgevoerd bij 74.000 mensen in 37 landen, zegt dat veel te wijten is aan de gewijzigde algoritmen van Facebook. Daarnaast zouden gebruikers zich ook zorgen maken over hun privacy, de giftige aard van debatten op het platform en weten ze niet meer hoe onderscheid te maken tussen echt en fake nieuws. Het rapport constateert dat slechts 23% het nieuws vertrouwt op sociale media. Al is dat wel positief nieuws voor nieuwsorganisaties die directe relaties met consumenten willen opbouwen en zich willen richten op kwaliteitsjournalistiek.
Digital News Report 2018

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



