Minder nieuws via Facebook?

Het gebruik van Facebook om nieuws te lezen begint te dalen, en dat na jaren van continue groei. Dat zegt het zevende jaarlijkse Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism aan de Universiteit van Oxford. Het rapport, gebaseerd op een YouGov online-enquête uitgevoerd bij 74.000 mensen in 37 landen, zegt dat veel te wijten is aan de gewijzigde algoritmen van Facebook. Daarnaast zouden gebruikers zich ook zorgen maken over hun privacy, de giftige aard van debatten op het platform en weten ze niet meer hoe onderscheid te maken tussen echt en fake nieuws. Het rapport constateert dat slechts 23% het nieuws vertrouwt op sociale media. Al is dat wel positief nieuws voor nieuwsorganisaties die directe relaties met consumenten willen opbouwen en zich willen richten op kwaliteitsjournalistiek.
Digital News Report 2018
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]