Minder nieuws via Facebook?
Het gebruik van Facebook om nieuws te lezen begint te dalen, en dat na jaren van continue groei. Dat zegt het zevende jaarlijkse Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism aan de Universiteit van Oxford. Het rapport, gebaseerd op een YouGov online-enquête uitgevoerd bij 74.000 mensen in 37 landen, zegt dat veel te wijten is aan de gewijzigde algoritmen van Facebook. Daarnaast zouden gebruikers zich ook zorgen maken over hun privacy, de giftige aard van debatten op het platform en weten ze niet meer hoe onderscheid te maken tussen echt en fake nieuws. Het rapport constateert dat slechts 23% het nieuws vertrouwt op sociale media. Al is dat wel positief nieuws voor nieuwsorganisaties die directe relaties met consumenten willen opbouwen en zich willen richten op kwaliteitsjournalistiek.
Digital News Report 2018
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]