MINI en Brussels Street Photography Festival lanceren fotoproject #seenfromaMINI

Crea / News

Als" ultieme urban car" lanceert Mini het project #seenfromaMINI. Dit project brengt de culturele rijkdom en diversiteit van de stad op een positieve manier in beeld. Een positieve kijk op de stad, gezien vanuit een Mini. Want Mini-rijders bekijken de wereld altijd een beetje anders: open en optimistisch. Met diezelfde blik - en een Mini - gingen 5 street photographers op pad. Het resultaat is een unieke verzameling beelden die een ode vormen aan de kleuren van de stad. En aan de tijd nemen om die kleuren te zien. Allemaal onder het Mini-motto: we’re all different, but pretty good together.

Een man met hoog opgetrokken sokken en een knalrode kinderwagen. Een regenboogzebrapad waar een kleurrijke jonge vrouw oversteekt. Een mijmerende priester die bijna verdwijnt in het grijs. Telkens afgelijnd door het typische, zwarte autoraam. Net als een schilderij. Het zijn maar een paar voorbeelden van de schoonheid die de stad te bieden heeft als je de tijd neemt om ze te zien. “Als ultieme stadswagen vinden wij het geweldig om te kunnen meewerken aan een positief en trots gevoel bij de inwoners,” zegt Bart Verhoef, general manager van Mini Belux. En de deelnemende fotografen zijn al even divers: Ximena Echague, Daniel Osorio, Hakan Simsek, etc. “We wilden specifiek met rasechte street photographers werken. Ze kijken met andere ogen naar de stad en de inwoners. En gaan steeds op zoek naar bijzondere momenten en taferelen. Om dat vanuit een auto te doen - niet aan het stuur uiteraard - was ook voor hen een hele uitdaging."

#seenfromaMINI verschijnt de komende weken op verschillende digitale media, maar er worden nog steeds foto’s gemaakt. Ook de community wordt uitgenodigd om beelden te maken! En voor wie geen Mini heeft, is er een Instagram-filter. Alles komt samen in een street expo met vrije toegang in Tour & Taxis Brussels van 16 tot 29 augustus. En tot dan: kijk ook eens vanuit je eigen wagen naar de schoonheid rondom jou.

Meer info: https://www.mini.be/nl_BE/home/campaigns/seen-from-a-mini.html

CREDITS

Agency : TBWA\Belgium

Client: MINI

Contacts: Stijn Vermeulen, Saschia De Rudder

Campaign Title: #SeenfromaMINI

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: Olaf Meuleman, Johan Van Oeckel , Thomas Thysens

Social Creation : Jonas Van Bael, Ellen Stoffels, Tessa Segers

Account team: Philippe Van Eygen, Jolien De Wulf, Anouk van der Wallen

Strategy : Laura de Deurwaerder

Connection Strategy : Jolien Van Heyste

Digital production: Jeroen Govaert & Wannes Vermeulen

Production company: MAKE

Producer: Femke Timmers

DOP: Robin Stevens

Offline & Online: Nabil El Hajjouti

Grading: Robin Stevens

Sound: Gwenn Nicolay

Media Agency : Initiative

Special thanks to the photographers :
Igor Van De Poel
Ximena Echague
Daniel Osorio
Hakan Simsek
Alexander Daems