Minions veroveren horeca en winkelrekken

minion_assortiment_rgb2

Marketing / News

minion_assortiment_rgb2

11380772_1063784870318290_342628839_n

75941-featured-310x160

11377408_1583340868596875_47217420_n

Op de film is het nog wachten tot eind juli, nu al zijn de Minions (een spin-off van ‘Despicable Me’) onderwerp van branded content. Zo gebruikt Amazon sinds kort de kleine gele figuurtjes als decoratie op verzenddozen, waarbij de klanten naar een speciale pagina over de Minions worden geleid. McDonald’s verkoopt dan weer dozen met 20 'nuggets', met daarbij exclusieve speelgoedjes (voorlopig enkel in Brazilië en de Filippijnen). Zelfs Tic-Tac doet mee met de gekte en lanceerde in Frankrijk snoepjes met met bananensmaak. En in eigen land? Dupuis publiceerde deel 1 van een stripverhaal van de hand van Ah-Koon en Collin en ook andere Belgische bedrijven doen iets met de Minions. Zo krijgen de Minions eigen ijs bij Jacques IJs: push ups (vanille met crunchy chocolade), minihoorntjes (vanille/marshmallow), surprise cups (vanille/aardbei) en squeezers (citroen en blue raspberry).