Ministerie van Creatieve Zaken en X2O gaan voor méér badkamer

Crea / News

“Ga voor méér badkamer!” Met die kreet wil badkamerspecialist X2O mooie, kwalitatieve badkamers democratiseren in België en Nederland. Niet als de goedkope prijsspeler van weleer, maar wel als de Robin Hood van de sanitaire markt, met de ondertussen overbekende gele badeend als visitekaartje. Steven de Vreese en Robin Dhondt, samen het Ministerie van Creatieve Zaken, tekenden voor de creatieve campagne.

“Kortingen en promo-acties zullen àltijd verbonden blijven met het DNA van X2O, maar als merk willen we ook met onze kwaliteit en service het verschil maken,” zegt brand marketeer Eva Boelens. “Bij X2O geloven we dat je mits het juiste advies en assortiment met een badkamer naar huis gaat die je aan iedereen wil laten zien. Vandaar dus ook onze gloednieuwe campagne waarin een jonge man trots de stad doorkruist in een rijdend bad, alsof het een coole cabrio was. Een statement met een hoekje af... maar vooral met een opvallende feelgood-factor; want da’s uiteindelijk het gevoel dat een badkamer je zou moeten geven, toch?”

De 20”-campagnespots werden ontwikkeld voor een omnichannel approach en zijn zowel op televisie als online te zien. Ook in print, direct (e-)mail en op het winkelpunt wordt de campagne doorgetrokken met aanstekelijke key-visuals uit de spots.

Credits
Client: X2O
Contact: Anja Vandendriessche & Eva Boelens – X2O
Creatives: Steven de Vreese & Robin Dhondt - Ministerie van Creatieve Zaken
Director: Grant De Sousa
DOP: Alard de Smidt
Campaign Photographer & Retouching: Lieven Dirckx
Stills photographer South Africa: Lawrence & Frans Marias
CGI: Refinery Capetown
Editing: Ward Geerts - Sliced
Grading: Kene Illegems
Sound Postproduction & Music Composition: Tom Brillouet - Studio Helsinki
Local Production South Africa: Bruce Macdonald & Craig Jones - Boomtown Films Capetown
Production: Leen Van den Brande - Uncle Bob