MIPCOM: Google werkt samen met Yann Arthus-Bertrand


De samenwerking tussen Google en de Franse Yann Arthus-Bertrand dateert al van 2009, toen ze samen aan het project Home en de film La terre vue du ciel werkten. Vandaag staat Google terug zij aan zij met de ecoloog.
« Arthus-Bertrand kwam bij ons met de vraag hoe hij onze tools kan gebruiken om zijn nieuwe project voor iedereen toegankelijk te maken, » vertelt Raphaël Goumain, hoofd van de B2C marketing bij Google Frankrijk. « Omdat we enthousiast waren over zijn waarden, werkten we samen met een team van 50 Googlers om de inhoud van zijn werk via Googles instrumenten toegankelijk te krijgen en om te bekijken hoe we voordeel kunnen trekken uit het internet en de sociale media. Dat beperkte zich niet enkel tot het online zetten van content, maar er werd ook conversatie opgewekt worden rond de hashtag #whatmakeUshuman. Wat maakt ons tot mens? »
De film Human is gratis beschikbaar op Google Play en Youtube in drie versies van 90 minuten, elk in zes verschillende talen. Via de website van het Institut Culturel kunt u bijkomende inhoud bekijken. Google is trouwens partner van veel non profit-projecten op internationaal niveau, zoals dat Institut Culturel en het Kasteel van Versailles, waarbij het Google Impact Challenge verenigingen begeleidt bij het gebruiken van nieuwe technologieën. En ja, die heeft Google op MIPCOM getoond!

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



