MIVB en mortierbrigade brengen Brussel tot leven

De MIVB zet zich in om het Brusselse leven dagelijks te verbeteren en te vergemakkelijken. Want de MIVB houdt van Brussel. Maar ze moest vaststellen dat reizigers, zij het toeristen of zij het de Brusselaars zelf, niet altijd goed op de hoogte zijn van alles wat er te beleven valt in Brussel. De MIVB wil z’n thuisstad en z’n verschillende wijken promoten door z’n reizigers te stimuleren om de mooiste plekken van Brussel te ontdekken. Plaatsjes die vaak onbekend zijn bij het grote publiek. Want als de mensen Brussel laten bruisen, dan is het de MIVB die Brussel laat bewegen.
De eerste personages die het daglicht zagen zijn Kat & Gorik (zij representeren de buurt van Sint-Katelijne- en het Sint-Goriksplein) en Oscar Beek (vertegenwoordigt het Schaarbeekse gedeelte van de hoofdstad). Men kan chatten met de personages via chatbots op Messenger. De personages prijzen hun favoriete plekken aan, tonen je de tofste places to be en beantwoorden al je vragen. Ze tonen Brussel op z’n best.
Kat & Gorik zijn een Siamese tweeling. Dankzij hen, krijgen de reizigers twee keer zo veel advies voor de prijs van één! Verbonden met elkaar maar steeds met een verschillende mening, geven ze je dubbel zoveel tips voor het ideale culinaire of culturele uitje. Oscar Beek kent dan weer als geen ander het Brusselse uitgaansleven. Met z’n sublieme rapperlook introduceert hij iedereen de beste feestjes van Schaarbeek en omstreken. Daarnaast heeft hij ook z’n eigen hiphop store “Chez Oscar” in het metrostation Rogier. Een hippe winkel die 100% is toegewijd aan Belgische hiphop en rap. Van dinsdag tot en met zaterdag, van 12u tot 19u verkoopt Oscar Beek er t-shirts, sweatshirts, boeken, cd’s, platen, zeefdrukken, foto’s en nog veel meer. Een tweede ruimte werd ingericht als ontmoetingsplaats waarin tal van hiphopevenementen werden georganiseerd: signeersessies, showcases, avant premières… gelinkt aan artiesten zoals Roméo Elvis, Coely, Zwangere Guy, Jean Jass, Caballero, l'or du commun enz.
De Brusseleirs maken deel uit van een 360 ° campagne die werd gedeclineerd naar affichage, online media, radio, film en televisie. In de komende maanden zullen er nog vier andere karakters hun opwachting maken. Marie-Louise, een kleurrijke struisvogel, is het eerstvolgende figuurtje dat in januari verschijnt. Zij zal je voorzien van de beste tips en leukste hotspots in de Louizabuurt.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


