MIVB en mortierbrigade: "Word geen worst!"

Mortier MIVB STIB

Crea / News

Mortier MIVB STIBWie de deuren blokkeert is een worst. Figuurlijk, en nu ook letterlijk. mortierbrigade bedacht in opdracht van de MIVB een ludieke outdoorcampagne om een serieus probleem aan te pakken. De deuren van de metro werden beplakt met stickers in de vorm van hotdogbroodjes. Wie tussen de deuren gaat staan als het signaal klinkt, wordt nu dus écht een worst. Geestig, maar vooral bedoeld om reizigers aan het denken te zetten. Want reizigers blokkeren regelmatig de metrodeuren, en dat verstoort dan weer de circulatie van alle metrolijnen. Om de actie extra in de verf te zetten, gaf de MIVB twee dagen lang gratis hotdogs weg in enkele metrostations. De hotdogs zaten verpakt in doosjes met de boodschap: “Word geen worst. Eet er liever één.”
Mortier MIVB STIB De campagne loopt ook op posters in metro -en tramstations, en via een online animatiefilmpje. De bestickering was in de handen van Creaset.

Mortier MIVB STIB

Credits

Client: STIB/MIVB

Client contact: Françoise Guillaume, David Favest, Barbara Foucart

Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Strategic Director: Vincent D'Halluin

Business director: Evert Vermeire

Creatives: Yana Gestels, Jesse Van Gysel, Elise Evrard

Producer: Catherine Leleu

Illustrations & Facebook animation: Barbara Vandekonijnen

Photographer: Jan Opdekamp

Mortier MIVB STIB