De Belgen leven ondertussen al bijna een maand in afzondering. Daarom bedachten de MIVB en Mortierbrigade een originele manier om de Brusselaars toch met elkaar te verbinden. Het idee is simpel: je spreekt een boodschap in of schrijft er één via Messenger naar de MIVB, samen met de naam en adres van de ontvanger. De dagen daarna rijdt de bus door Brussel met externe luidsprekers om de boodschappen te verspreiden. Barbara Foucart, brand marketing manager bij MIVB: « De voorbije weken heeft de MIVB zich gefocust op de bescherming van haar reizigers en de gezondheid van haar personeel, dankzij bijkomende maatregelen en door sterk te communiceren over de gevaren van COVID-19. Vandaag willen we meer dan ooit bewijzen dat wij allemaal Brussel zijn, door Brusselaars met elkaar in contact te brengen.”
Joost Berends, executive creative director en partner bij Mortierbrigade: “ De meeste mensen zijn heel sterk met elkaar verbonden ondanks de afzondering. We hangen de hele dag aan de telefoon, gebruiken Facetime, Skype, Zoom en andere videocallprogramma’s om met elkaar in contact te blijven. Met de « Voices of Brussels » bus verbinden we Brussel op een persoonlijkere manier met elkaar, omdat de ingesproken boodschappen overal in de stad gehoord worden. De bedoeling is een glimlach op ieders gezicht te krijgen en de Brusselaars dichter bij elkaar te brengen.”
De bus rijdt op 26 en 17 april 2020 van 17u tot 20u zijn eerste rondes en rijdt de week erna nog op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag op dezelfde uren. De routes worden aangekondigd op de Facebookpagina van de MIVB. Ingesproken boodschappen zullen rechtstreeks uit de luidsprekers klinken, geschreven boodschappen zullen eerst opgenomen worden. De campagne is vandaag gelanceerd op TV, radio, dagelijkse pers, digital outdoor en social.
Client: MIVB
Client contacts: Tamara De Bruecker, Lionel Lammens, Barbara Foucart, Melisa De Wilde
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe Deceuster
Strategic Director: Vincent D’Halluin
Creatives: Geoffrey Masse, Nicolas Mouquet
Copy NL: Thomas De Boeck
Producer: Amandine Clio
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Design: Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Illustration & animation: De Kwekerij - Barbara Vandekonijnen
Partnerships management: Digizik
Account Director: François Charles
Project Manager: Samantha Lomonaco