ML2Grow werft marketing lead Gilles Deweerdt aan

News / People

ML2Grow heeft Gilles Deweerdt aangeworven als marketing lead. Hij moet de marketing- en communicatiestrategie van de start-up uittekenen en omzetten in de praktijk. Deweerdt heeft een jarenlange ervaring in diplomatieke en overheidscommunicatie in verschillende rollen. Die ervaring wil hij nu inzetten om kleine en middelgrote ondernemingen te overtuigen van het potentieel van machine learning en artificiële intelligentie, het werkgebied van ML2Grow.

“Het potentieel van artificiële intelligentie en machine learning is nog onduidelijk voor vele Belgische ondernemers. Toch zal AI ingrijpend de bedrijfsvoering veranderen. We staan echt aan het begin van een nieuw tijdperk, vergelijkbaar met de doorbraak van het internet eind jaren negentig. Het leek mij dan ook fantastisch om te werken voor een jong en dynamisch bedrijf dat elke dag met onze toekomst bezig is. Het is een geweldige uitdaging om ML2Grow als expert ter zake in de verf te zetten en samen te timmeren aan onze naamsbekendheid. We hebben straffe projecten om mee uit te pakken. ML2Grow is klaar voor de toekomst,” aldus de nieuwe marketing lead.

Gilles Deweerdt studeerde internationaal bedrijfsbeheer aan de Artevelde Hogeschool en heeft ook een bachelor sales en marketing van de Copenhagen Business Academy. Daaropvolgend behaalde hij een masterdiploma EU studies aan de Universiteit Gent. Hij startte zijn carrière als sales en marketingverantwoordelijke voor een internationale architectenbeurs in Sjanghai. Nadien werkte hij onder meer als parlementair medewerker voor de Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers en voor het Europese Parlement.