Mobile Vikings speelt het de komende jaren slim met At-thetable
Mobile Vikings treedt een nieuw tijdperk in. Het merk lanceert vandaag een nieuw merkplatform, gebaseerd op de fundamentele ambitie om de digitale avonturen van haar klanten voluit te pushen. Hiermee gaat Mobile Vikings de komende jaren de strijd aan met de gevestigde en nieuwe spelers op de telco markt.
“‘Play it smart’ is het merkplatform dat alle initiatieven en activiteiten van ons merk voortaan onder één algemene strategie verzamelt,” vertelt Maarten Raes, sales & marcoms lead bij Mobile Vikings. “Ze is geïnspireerd door onze gebruikers, die altijd al data-hungry zijn geweest op mobile, maar nu ook het maximale uit hun online leven kunnen halen met ons fiber-aanbod. En dat aan een scherpe prijs die ervoor zorgt dat ze iedereen te slim af zijn.”
Een eerste campagne die het merkplatform - ontwikkeld in samenwerking met At-thetable – uitrolt, toont Mobile Vikings als slim alternatief die klanten toelaat om het leven slim te spelen.
Want als je het snelste internet, de beste digitale producten én de beste service wilt? Tja... Dan kost het je ofwel een hoop geld. Ofwel is het een hoop gedoe om alles zo snel te krijgen én te houden. Tenzij je het slim speelt en klant bent bij Mobile Vikings natuurlijk. Want genieten van het beste dat het internet te bieden heeft, hoeft niet onnodig veel moeite te kosten. Switch gewoon naar Mobile Vikings.
Zowel in tv als in radio komt deze gedachte tot leven met het gekende hoekje af van Mobile Vikings. Zo zien we in een eerste uiting van de campagne dogwalker Martijn die het slim heeft gespeeld door te kiezen voor Mobile Vikings en dus vollenbak geniet van het beste internet. Gelukkig maar, anders zou zijn leven er helemaal anders hebben uitgezien. Ook op radio wordt dit herkenbare format doorgetrokken met radiospots waar er in wensputten gedoken wordt en katten geschoren worden om toch wat bij te kunnen verdienen.
De ontwikkeling van het nieuwe merkplatform gaat ook gepaard met de uitrol van een nieuw soundlogo dat in samenwerking met Sonhouse werd gecreëerd. “Om de nieuwe merkkoepel extra kracht bij te zetten, zochten we naar een sound dat het nieuwe Mobile Vikings typeert. Zo kwamen we uit bij een soort van Hallelujah kreet,” aldus Ad Van Ongeval, creatief directeur bij At-thetable. “Het representeert perfect het gevoel dat je krijgt als je switcht naar Mobile Vikings en wanneer je hun producten gebruikt. Zo slagen we er in om het merk niet alleen visueel maar ook auditief een nieuw tijdperk in te laten gaan en zo consistent in te vullen voor de komende jaren.”
Credits:
Client: Mobile Vikings
Contacts: Maarten Raes, Valerie Deckers, Laurens Selathuri
Agency: at-thetable
CD: Ad Van Ongeval
Creatie: Girbe Bogaerts & Yannick De Haes
Account: Julie Standaert
Strategy Director: Jorian Vanvossel
Film Production Company: Hamlet
Director: Fred De Loof
DOP: David Doom
Executive Producer: Mathias Kerner
Producer: Audrey Dierckx
Post Production: Frames
Radio & Sound Design: Sonhouse
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]