Mobiliteitsspeler Mobly neemt het online autoplatform Vroom.be over van Mediahuis. De zoekertjessite voor tweedehandswagens blijft bij zijn formule, maar Mobly wil elk zoekertje compleet maken met uitgebreide informatie over onder meer mobiliteitsdiensten en autogaranties voor tweedehandswagens. Geheel naar het DNA van Mobly wil het potentiële kopers ontzorgen door hen on the spot alle nodige informatie en diensten te bieden die gepaard gaan met de aankoop van een tweedehandswagen.
Mobly staat bekend voor zijn mobiliteitsverzekering, autogarantie en pechverhelping. Om klanten van nog dichterbij te ondersteunen, neemt het nu Vroom.be over. Daarmee wil de mobiliteitsspeler zijn ambitieuze plannen kracht bijzetten door de digitale afstand met de (toekomstige) eigenaar van een tweedehandswagen gevoelig te verkleinen. Iedereen die een tweedehandswagen zoekt, kan straks bij Vroom.be op een compleet forum terecht. Daar zullen niet alleen alle details over de wagen terug te vinden zijn, maar ook de bijhorende info omtrent alle aspecten die met de aankoop van een wagen gepaard gaat.
“Vroom.be heeft al een naam,” zegt Mobly-CEO Hans De Mondt. “We willen het succesverhaal van het online autoplatform verderzetten en de beschikbare informatie en mogelijkheden nog uitbreiden. VROOM.be is de perfecte marktplaats voor Mobly en haar partners. Via die weg kunnen we de overbodige rompslomp wegnemen en de consument zo goed mogelijk begeleiden vanaf de aankoop van een tweedehandswagen.”
Bij Mediahuis vertrouwen ze op Mobly om Vroom.be een nieuw elan te geven. “Vroom.be is een sterk merk,” zegt Paul Verwilt, COO bij Mediahuis. “Het maakte vele jaren deel uit van onze Digital Marketplaces-portfolio. De voorbije maanden werd echter duidelijk dat Mediahuis niet langer de geschikte partij is om de focus te bieden die Vroom.be nodig heeft om te kunnen doorgroeien. We zijn daarom ook verheugd een gepaste overnemer gevonden te hebben in Mobly, die het merk en het groeipotentieel van Vroom.be ten volle gaat benutten.”