Mode en film hebben de handen in elkaar geslagen in een unieke samenwerking, waarbij modemerk VILA zich aan de cinema waagt met een nieuw project, Le Scénario. Deze 15-minuten durende kortfilm, geschreven en geregisseerd door ervaren filmmaker Mathias Broe en geproduceerd door WHY STUDIO met de steun van VILA, heeft niet alleen harten weten veroveren met het ontroerende verhaal, maar zal ook vertoond worden op drie gerenommeerde internationale filmfestivals.
VILA wil met deze kortfilm benadrukken hoe belangrijk het creatieve proces voor het merk is. Het label is er namelijk van overtuigd dat de toekomst van mode ligt in samenwerking, innovatie en inclusiviteit. Dit is de eerste keer dat VILA de krachten bundelt met opkomend talenten in de filmindustrie om een uniek en inspirerend project te creëren.
De campagnes van VILA worden doorgaans gekenmerkt door een feel-good vibe, maar met een duidelijke commerciële focus. Met deze film gaat het merk echter een stap verder. Le Scénario legt verschillende nuances van vrouwelijkheid vast, zowel krachtig als kwetsbaar. De film toont de complexiteit en tegenslagen van het leven. En zo wordt het verhaal uit de doeken gedaan.
Le Scénario is een uniek project, niet alleen voor VILA maar ook voor de mode-industrie zelf. VILA wil met dit project de sector van de kortfilm in Denemarken steunen en stimuleren. Le Scénario is dan ook niet ingegeven door commerciële drijfveren. Het is een project dat uit passie is geboren en de mix van mode met andere kunsttakken centraal wil stellen.
De film stond in het middelpunt van de belangstelling op het Odense International Film Festival (OFF) in een paneldiscussie rond creatieve vrijheid binnen commerciële partnerships en de intrigerende relatie tussen fashion en film. De filmregisseur Mathias Broe, Hannibal Struckmann en Niels Moseholm van het productiebedrijf WHY STUDIO en de creatieve directeur van VILA, Ann Stolten Møller, namen deel aan dit panelgesprek.
Le Scénario zal alvast op drie festivals vertoond worden. Het Copenhagen Short Film Festival erkent de film door hem te selecteren voor de categorie “Best Danish Short” [Beste Deense kortfilm]. Verder hebben het Aesthetica Short Film Festival in York, Engeland, en het UK Fashion Film Festival in Londen de visie van de film op het verhaal van de mode erkend door hem te selecteren voor vertoning in de categorie 'fashion'.
De online première van Le Scénario vindt plaats op vila.com op 20 februari 2024.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]