Mooimakers en Mortierbrigade komen zichzelf onderweg tegen

Crea / News

Uit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de Vlamingen zich stoort aan zwerfvuil. Dat is vaak afkomstig van onderwegconsumptie: koffiebekers, sigaretten, drankflesjes, kauwgom… Allemaal worden ze nonchalant achtergelaten op de weg naar het werk, naar school, of naar vrienden en familie. Wie dat afval onderweg weggooit, komt het dus de dag, week of maand nadien zelf ook weer tegen: de Vlaming maakt met andere woorden zijn eigen leefwereld vuil.

Dat inzicht vormde de basis voor de nieuwe campagne van Mortierbrigade, die mensen moet sensibiliseren om hun afval mee te nemen en in een vuilnisbak te gooien. In een reeks radiospots, video’s en OOH-visuals zien en horen we mensen hun eigen afval terug tegenkomen, met alle gevolgen van dien. De radioproductie werd verzorgd door Sonhouse, de video’s en fotografie door Uncle Bob samen met regisseur en fotografe Ines Vansteenkiste-Muylle, en de muziek in de video’s door Poum Tchak.

Credits
Client: Mooimakers
Client contacts: Carole Michels
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Delouvroy & Michiel Baeten
Kato Vochten
Strategy: Philippe Gérin
Media & Comms Strategist: Chenling Zhang
Account Director: Evelyn Savels
Account Manager: Hanne Polé
Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead : Lisa Smets
Social Media Creatives : Tine Van Daele & Ella Van Cappellen
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul & Vito Latorrata
Production Company: Uncle Bob
Director: Ines Vansteenkiste-Muylle
Photographer: Ines Vansteenkiste-Muylle
Executive Producer: Leen Van den Brande
Producer: Manoe Delissen
DOP: Ivo Nelis
Assist Director: Francis Bosschem
Editor: Samantha Groesbeek
Grading: Kene Illegems
Online: Samantha Groesbeek
Music & Soundstudio: Poumtchak
Art Department: Caroline Verbrugghe
Make up: Nicky Dewinter
Styling: Eveline Briand
Soundstudio: Sonhouse