De Standaard wil zich profileren als een kwaliteitskrant die zijn lezers betrouwbare, onderbouwde en geanalyseerde nieuwsfeiten voorschotelt. mortierbrigade zet daarom zijn schouders onder een nieuwe campagne van De Standaard die lezers op een slimme manier aanspoort om te investeren in de krant. In ruil wil De Standaard zich engageren om altijd zo goed mogelijk over de waarheid te vertellen. Dit verschijnt woensdag in de krant: "De waarheid is dat dit een advertentie is voor De Standaard. Dat de titel groot staat om uw aandacht te trekken. […] De waarheid is ook dat hoe meer abonnementen we verkopen, hoe beter we u over de waarheid kunnen vertellen. Onze journalisten kunnen dan grondiger uitzoeken hoe de vork precies in de steel zit. Meningen filteren en feiten uitklaren. Want de waarheid is dat u tegenwoordig al genoeg onwaarheden te lezen krijgt. En nog meer halve waarheden die in iemand anders zijn kraam passen. De waarheid is dat u op ons rekent om de waarheid zo goed mogelijk bloot te leggen, en dat wij op u rekenen om uw tijd en geld in ons te investeren."
Dit fragment maakt deel uit van de nieuwe campagne van De Standaard. Een campagne die duidelijk maakt dat De Standaard zich engageert om altijd en overal de waarheid te brengen. En dat begint met hun eigen reclame, natuurlijk. Joost Berends, creatief directeur bij mortierbrigade: "De Standaard is een kwaliteitskrant die voortdurend probeert om onderbouwd, correct en gefactcheckt nieuws te brengen. Met deze campagne spelen we open kaart en tonen we aan, op een creatieve manier, dat de waarheid heel belangrijk is bij het vergaren van informatie. Daarom zie je het zo vaak terugkomen in de campagne. Om correcte informatie te kunnen verstrekken, is het belangrijk dat de lezers investeren in hun krant. Vandaar de titel : « De waarheid is dat we u een krant willen verkopen."
Credits
Client: De Standaard
Client contacts: Emmanuel Naert, Klaartje De Bonnaire
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jesse Van Gysel, Tom Meijer
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Eline Rousseau
Design: Yoann Stas
DTP/retouches: Vito Latorrata
Production company: Caviar
Director: Tom Willems
Soundstudio: Geluidshuis
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]