Mortierbrigade en Bike for Brussels produceren endorfine
Het moreel van de Belgen is ineengestuikt sinds het begin van de coronacrisis. Volgens een recente studie van de UGent is het geluksniveau van de Belgische bevolking gedaald van 6,73 op 10 voor de crisis naar 6,21 vandaag. 30 % van de Belgen noemt zichzelf zelfs ongelukkig. In die trieste context hebben Brussel Mobiliteit en Bike for Brussels beslist de Brusselaars wat op te fleuren door hen aan te zetten de fiets te nemen. Want zoals je misschien al weet, maakt fietsen je blij! Op de trappers staan maakt immers verschillende hormonen vrij, waaronder ook het gelukshormoon endorfine. Fietsen maakt bovendien je hoofd leeg en helpt je even uit te waaien.
Om dat allemaal duidelijk te maken aan alle Brusselaars en om hen aan te zetten op het fietszadel te springen, heeft Mortierbrigade een affichagecampagne ontwikkeld die vreugde en licht verspreidt in de stad. De illustratie is toevertrouwd aan de Belgische illustrator Jango Jim. Naast deze affichagecampagne werd een gigantische smiley aan de Marnixlaan geplaatst. De smiley is verbonden met de fietstellers en weerspiegelt het geluk van de Brusselaars. Want hoe meer fietsers er door de straten van Brussel rijden, hoe groter zijn glimlach wordt. Bovendien kan je voortaan een Good-Mood-Route-generator vinden op de website bike.brussels. Met deze generator kan je lange of korte ‘Good Mood’-fietsroutes uitstippelen. Die laten je Brussel en zijn omgeving verkennen en fleuren je humeur meteen op.Tot slot zijn de illustraties van de campagne uitgewerkt in GIF’s die aangeboden worden op het GIPHY-platform. Nu het mooi weer is, weet je dus wat je te doen staat: wanneer de blues nog eens toeslaat, spring je op de trappers!
Credits
Client: Brussel Mobiliteit/Bruxelles Mobilité
Client contacts: Sofie Walschap
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Zouag & Nico Gaspart
Strategy: Philippe Gerin
Producers: Tuyen Pham & Hanne Polé
Social Media Manager : Emma Poorters & Louis Vielle
Digital Project Manager: Laurens Selathuri
Ux & Design: Wout Leemans
Cross Media Designer/DTP: Cédric Van den Plas
Illustration : Jango Jim
Video : Bert Sap & Kim-Ling Nicolai
Installation: VO Citizen
Project Developper: Raphaëlle Servais
Production: Xavier Grandjean
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]