Mortierbrigade lanceert een nieuwe campagne voor Mobile Vikings. De telecomoperator pakt voor het eerst ook uit met een campagne die over de taalgrens gaat. De campagne zet de data-abonnementen op maat in de schijnwerpers. Vikings kunnen namelijk nu ook zelf hun abonnement samenstellen, om er zeker van te zijn dat ze altijd precies genoeg data hebben.
Om de voordelen van het abonnement in de kijker te zetten kon Mobile Vikings rekenen op mortierbrigade. Het bureau bedacht een campagne met verzonnen testimonials waarin, personages vertellen over de schrijnende, maar komische opofferingen en veranderingen die ze in hun leven maakten om toch maar niet te veel data te verspillen. Zo krijg je in één van de spots een jonge vrouw te zien die vertelt hoe ze de man van haar leven aan de deur heeft gezet, zie je een voormalig technofan die zich tot trash metal bekeerde, en zie je een modieus instagrammeisje dat een mindful, mandala-tekenende hippie moest worden. Dat alles omdat ze te weinig data hadden en er uiteraard geen andere oplossing te bedenken viel. De boodschap die ze overbrengen: Laat je abonnement je leven niet bepalen.
De campagne gaat vandaag van start in Vlaanderen, behelst drie televisiespots, verschillende radiospotjes en bannering en wordt binnenkort ook in Wallonië gelanceerd. Een nieuwe stap voor Mobile Vikings om ook het zuiden van het land te veroveren en z’n jong imago te installeren bij het Franstalige publiek.
Credits:
Client: Mobile Vikings
Client contacts: Calogero Macaluso, Maarten Raes, Aurelie Bemelmans
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jutta Callebaut, Girbe Bogaerts
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Eline Rousseau
PR Manager: Anne-Cecile Collignon
Production company: Ristretto
Director: Benny Vandendriessche
Producer: Lies Bronselaer
Soundstudio: Geluidshuis