Mortierbrigade en Mooimakers laten influencers binfluencen

Crea / News

Afval achterlaten? Dat is not done. Maar toch is deze wijsheid nog niet bij iedereen doorgedrongen. Zelfs niet bij de milieubewuste jongere generatie die veel onderweg is en dus ook heel wat afval achterlaat. ​Om die boodschap duidelijk over te brengen naar deze doelgroep, lanceerde Mooimakers een nieuwe campagne in samenwerking met, hoe kan het anders: influencers. Voor de gelegenheid veranderde Mortierbrigade hen in ‘Binfluencers’, influencers die je de weg wijzen naar de bin. 

Tiktokker Elias Verwilt bundelde de krachten met influencers zoals Steffi Mercie en Younes Idrissi, allen met één gemeenschappelijk doel: zwerfvuil bestrijden. Ieder op hun eigen manier brachten ze de boodschap van Mooimakers, want als zij het zeggen, luisteren jongeren net iets beter. ​

Naast de video’s van zeven influencers plaatste Mooimakers ook een fotocabine in drie Belgische universiteiten. Studenten konden daar een foto van zichzelf laten maken, die vervolgens werd gedrukt op een bordje met de boodschap: “Hier waak ik!”. 

De campagne liep op alle favoriete social platformen van de doelgroep en niet zonder resultaat: Mortierbrigade en Mooimakers behaalden 6,8 miljoen impressies, voornamelijk gericht op jongeren tussen 18 en 34 jaar in Vlaanderen.

Credits

Client: Mooimakers
Client contacts: Carole Michels
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Kato Vochten & Ella Van Cappellen
Client Service Director: Catherine Hamers
Strategy: Maaike De Wae
Media & Comms Strategist: Chenling Zhang
Account Director: Evelyn Savels & Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Hanne Polé & Lise Vanaverbeke
Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead: Lisa Smets
NL copywriter: Febe Ampe
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Designer: Kaatje Schreurs
Motion designer: Jelle Stroo
Influencers:
Elias Verwilt Steffi Mercie Jaël Ost
Kobe Peeters Jietse Pauwels Esther Nwanu Younes Idrissi
Influencer agency: Negen Zestien
Event agency: Fast Forward