Mortierbrigade en Mooimakers maken mooie gebaren voor vuile zaken

Crea / News

Wij Vlamingen houden het steeds beter proper. We mikken ons afval vakkundig in de vuilnisbak en rapen al eens een ander z’n rommel op. Om die propere daden in de kijker te zetten, ontwikkelde Mortierbrigade “Een mooi gebaar verdient een mooi gebaar.” Het is een bedankingscampagne van Mooimakers gericht aan alle Mooimakers die Vlaanderen rijk is.

Als je je blikje bijhoudt in je handtas of je papiertje in je achterzak steekt tot je een vuilnisbak tegenkomt, ben je een stille held. Want je afval in de vuilnisbak gooien is misschien een evidente daad – dat zou het toch moeten zijn –, maar die mag zeker wel bejubeld worden. Met deze campagne wil Mooimakers enerzijds zij die het goede voorbeeld geven bedanken en anderzijds wil ze mensen inspireren hun afval proper weg te gooien.

Mortierbrigade ontwikkelde een geïntegreerde campagne die je kan terugvinden in social, print, radio en activatie. In social en print tonen bemoedigende en goedkeurende emojis hun blijk van appreciatie terwijl een stuk afval wordt weggegooid. In radiospots worden verschillende Mooimakers bewierookt voor hun mooie daden. En in samenwerking met Urban Media en Clear Channel werden ook interactieve vuilnisbakken ontwikkeld in bushokjes waar je live bedankt werd als je iets in de vuilnisbak dropte. 

Credits

Client: Mooimakers
Client contacts: Kelly Baetens, Carole Michels

Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck, Thomas Thysens

Strategy: Philippe Gérin, Laura Deknock Media strategy : Chenling Zhang Producer: Margaux Mariens
Junior Producer : Gwen Reynaert

Social Media Creative: Emma Poorters

Design & animations : Kaatje Schreurs Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata

Production company: De Kwekerij Radio production: Sonhouse