Mooimakers, organiseert in oktober voor de vijfde keer de Week van de Handhaving. In die periode zijn er extra controles op zwerfvuil en sluikstorten. Je riskeert een zware boete als je betrapt wordt. Als je je afval op de grond gooit, kan de boete oplopen tot wel 350 euro. Slik. Je kauwgum of peuk op de grond kan dus zomaar veranderen in een enorme monsterboete.
Om dit extra te dramatiseren, bracht mortierbrigade de monsterboetes tot leven. In beeld zien we monsters van kauwgum, koekverpakking en plastic zak. In radio horen we hoe een sigarettenpeuk transformeert naar een Teerminator en je maakt ook kennis met Zakulah en Drankenstein. Je kleine misstap kan dus serieuze gevolgen hebben. Conclusie: Maak van je afval geen monsterboete. Gooi geen afval op de grond.
De verschillende monsterboetes zullen te zien zijn in OOH, sociale media, en te horen op radio.
Credits
Client: Mooimakers
Client contacts: Kelly Baetens, Carole Michels
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Morgane Choppinet, Toon Vanpoucke
Strategy: Philippe Gérin
Media Strategy : Chenling Zhang
Lead Producer: Margaux Mariens Producer: Gwen Reynaert
PR Manager: Hanne Polé
Social Media Creative: Emma Poorters
Cross Media Designer: Vito Latorrata
Production Company: Boune Rocks Photographer: Louis-Philippe Beauduin 3D Design: Peter Serruys
Radio: Sonhouse
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]