Mortierbrigade fietst in het donker

Crea / News

BLLC

24% van de fietsers in Brussel rijdt zonder licht. Het probleem: fietsers denken dat ze zichtbaar zijn dankzij het overvloedig aanwezige stadslicht. Ze onderschatten het gevaar van onvoldoende verlicht te zijn. Met de komst van de winter stijgt het gevaar zelfs nog, want wegen die normaal gezien verlicht zijn door het daglicht worden een pak vroeger donker. Met het winteruur in aankomst, bedacht mortierbrigade een nieuwe campagne voor Bike for Brussels: een tunnel die fietsers sensibiliseert rond het gebruiken van fietsverlichting. De eerste Bike Light Lane werd deze ochtend ingewijd ingewijd in Brussel.

BLLB

Camille Thiry, woordvoerster van Bike for Brussels: "Het doel van de Bike Light Lane is om visueel aan te tonen hoe belangrijk het is om fietsverlichting te gebruiken en fietsers op een overtuigende manier te bereiken. Maar de installatie is tegelijkertijd ook de perfecte gelegenheid om Brusselaars te herinneren aan het belang van verkeersveiligheid en een goede verstandhouding tussen automobilisten, fietsers en voetgangers. Met de boodschap: "Be bright, use a light." is de Bike Light Lane zichtbaar voor iedereen en versterkt ze nog onze wil om er te zijn voor alle Brusselaars.”08082_BMB_Verlichtingsactie_OOH-shops_A3_NL-2
Philippe De Ceuster, partner en creative director bij mortierbrigade: "Met deze campagne willen we fietsers op een creatieve manier sensibiliseren. We hebben ons bewust niet gefocust op onheilspellende cijfers en een beschuldigende tone of voice, maar op een positieve en uitnodigende activatie. Het doel van de Bike Light Lane is eerst en vooral om fietsers persoonlijk te laten ervaren hoe belangrijk fietsverlichting is en om zo hun gedrag aan te passen in de toekomst."

Screen-Shot-2017-10-20-at-13.21.07

De Bike Light Lane bevindt zich tegenover de winkelgalerij van de Guldenvlieslaan en is open vanaf deze vrijdagochtend tot 26 oktober. Deze sensibiliseringsactie zal afgesloten worden met een massaverdeling van fietslichtjes op verschillende plaatsen in de hoofdstad, een gratis ontbijt voor fietsers en optredens van DJ’s aan het Stefaniaplein en het plein van het Jubelpark.08082_BMB_Posters_School_NL

De campagne wordt ondersteund aan de hand van affichage en een social luik.

BLLA

Credits

Client: Brussel Mobiliteit

Client contacts: Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Damiaan De Jonge

Agency: Mortierbrigade

Creative Directors: Philippe De Ceuster, Jens Mortier, Joost Berends

Creatives: Jesse Van Gysel & Tom Meijer, Zoé De Priester

Head of production: Charlotte Coddens

Strategy: Dorien Mathijssen

Producer: Margot Van Daele

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

Social: Jonas Van Bael

Digital Director:

Digital Project Manager: Jeroen De Bock

Design: Wim De Dobbeleer

Production company: Beyond

Producer: Anner Tiete, Kevin Verelst