Mortierbrigade houdt je koelkast uit de misdaad met Recupel

Elk jaar verdwijnen 200.000 kapotte koelkasten van de radar. Zij komen mogelijk in verkeerde handen terecht en worden fout ontmanteld, waardoor er giftige gassen en vloeistoffen vrijkomen. Op die manier worden de eigenaars van deze koelkasten zonder het te beseffen medeplichtig aan een misdrijf. Om dat probleem onder de aandacht te brengen, riep Mortierbrigade een nieuwe rap artist in het leven: Freazy-E. Een koelkast die zelf in de misdaad terecht kwam en zijn levensverhaal vertelt via zijn lyrics. Daarbij roept hij ook op om meer respect te tonen voor jouw koelkast, en zo ook voor de planeet. Dat kan namelijk door je nieuwe koelkast te kopen bij een verkoper met het Recupel-label. Die nemen je oude of kapotte koelkast weer mee en zorgen ervoor dat die juist gerecycleerd wordt.
Freazy-E werd volledig gecreëerd bij Birch studio en door professionele robotbouwers tot leven gewekt. Dat gebeurde in samenwerking met productiehuis Lesmecs, die ook de videoclip in authentieke hiphopstijl verfilmden met regisseur Charlotte De Cort. De song van Freazy-E werd met behulp van twee talenten uit de hiphopscene opgenomen bij Sonhouse.
De performances in The Voice van Vlaanderen en The Voice Belgique werden in goede banen geleid door Studio Rabona. Freazy-E zal zijn song brengen voor het grote publiek in de halve finale en finale van zowel The Voice van Vlaanderen als The Voice Belgique. Zijn videoclip wordt ook verspreid via social media, online video ads en in verkooppunten met het Recupel-label.
Credits:
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Annelies Nyns, Valerie Simon
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy
Copy FR: Nicolas Gaspart, Frédéric Zouag
Client Services Director : Catherine Hamers
Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Francesco Caccamese
Media Strategy: Chenling Zhang
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Jordi Van Geert
Intern Account Executive: Romain Lacroix
Social Lead: Lisa Smets
Producer: Pauline Walgraeve
Intern Producer : Mirlanda Valmond
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Production Company: lesmecs
Director: Charlotte Lara De Cort
Executive Producer: Jesse Vander Meersch
Producer: Monica de Bock
DOP: Virgil Leclercq
Photography: Kurt Stallaert
1st Assistant Director: Loula Burnus
1st Assistant Camera: Joris Rymen
Gaffer: Theo Fernandez
Best Boy: Ken Sody
Electro: Milo Cosemans
Styling & Art Direction: Fiona Rombout
Set Dresser: Pauline Castelyn
Hair & Make-up: Pauline Castelyn
Casting: We Want You
Post Production Supervisor: Jasper Flikschuh
Editor: Antje Mertens
Grading: Xavier Dockx
Design & Construction Freazy-E: Birch Production Studio
Freazy-E Controller: Jente Verbist & Philippe
Music: Sonhouse
Soundstudio: Sonhouse
Production Company The Voice: Studio Rabona
Director: Thomas Albers
Executive Producer: Wietse Claes
1st Assistant Director: Pauline Van Aelst
1st Assistant Camera: Patrick Nishimwe
Steadicam: Charly Vandedrinck
Gaffer: Robbe Meykens
Set Photographer: Ibe Pauwels
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]