mortierbrigade lanceert eerste campagne voor Pink Ribbon

Crea / News

1200x1200Zoals elk jaar wordt in oktober borstkanker wereldwijd extra onder de aandacht gebracht.  Een belangrijk initiatief, aangezien 1 op 8 vrouwen het risico loopt om borstkanker te krijgen in haar leven. Mortierbrigade en Pink Ribbon presenteren hun nieuwe, nationale campagnefilm: een film die voor het eerst jonge meisjes in de kijker zet en vrouwen er op een pakkende manier aan herinnert hoe belangrijk het is om voor hun borsten te zorgen. Jens Mortier, creatief directeur en partner van mortierbrigade: "Borstkanker is een ware plaag. Het is buitengewoon belangrijk om vrouwen te sensibiliseren om zichzelf regelmatig te laten screenen, maar het blijft een gevoelig onderwerp. Met deze film hebben we opzettelijk een stapje teruggezet door met tienermeisjes te werken. Met de boodschap: “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt”, willen we dat vrouwen zich op een ontroerende manier identificeren met de jonge meisjes.”Mortier Pink Ribbon
Het is een 60 seconden film, afgewerkt met de muziek van Francoise Hardy, met jonge tienermeisjes. 8 tienermeisjes, om precies te zijn: een symbolische referentie naar de 1 op 8 vrouwen die getroffen worden door de ziekte. Mortier Pink RibbonRosette Van Rossem, oprichtster van Pink Ribbon in België: “We zijn erg fier op onze nationale, ‘out of the box’ – campagne.  Het is de eerste keer dat we de problematiek aan het licht brengen vanuit het perspectief van adolescenten. Met de film willen we alle vrouwen eraan herinneren dat ze hun borsten waar ze lang op gewacht hebben, niet mogen verliezen.”

Credits
Client: Pink Ribbon
Client contacts: Bettina Geysen, Aimé Van Hecke, Julie Wauters
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
AD: Laurie Lacourt
Copywriter: Zoé de Priester, Catherine Hermans
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Studio: Sophie Bayeul
Digital strategy: Laura Deknock
Digital production: mortierbrigade digital manufacture
Social : Jonas Van Bael
Production: Czar.be
Director: Marit Weerheijm
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Martijn Melis
Art Director: Silke De Rycke
Editor: Robin De Praetere
Grading: Joost Van Kerckhove
Online: Robin De Praetere
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Music: Françoise Hardy – Tous les Garçons et les Filles
Mortier Pink Ribbon