Fietsen heeft meer dan ooit de wind in de rug in Brussel. Voor het begin van de lente telden we 32% meer fietsers dan in dezelfde periode vorig jaar. Met het mooie weer in het vooruitzicht, trappen Brussel Mobiliteit, Bike for Brussels en Mortierbrigade een nieuwe campagne af om Brussel om te bouwen tot een gigantische openlucht fitnesszaal.
Nog te veel Brusselaars nemen de auto naar het werk en sluiten zich ‘s avonds opnieuw op in een sportzaal om in vorm te blijven. En dat terwijl ze eigenlijk twee vliegen in één klap kunnen slaan, door hun dagelijkse dosis beweging te halen uit hun rit naar het werk. Vanuit dit idee vertrok dan ook de campagne van Mortierbrigade en VO communications. In een online video worden de voordelen uitgelegd van de grootste zaal van het land: BrusselsFit. “De fiets is goed voor je gezondheid op verschillende manieren. Het zorgt voor minder files en dus de stress die daarbij komt kijken; het verbetert de luchtkwaliteit en het kan ervoor zorgen dat je aan je dagelijkse hoeveelheid beweging geraakt, aanbevolen door het WHO. Het is dan ook zo dat 2/3 van alle ritten in Brussel minstens 5 km lang zijn. Dat komt overeen met 30 à 45 minuten beweging per dag," zegt Elke Van den Brandt, Brussels minister van Mobiliteit.
De campagne van BrusselsFit zal bestaan uit verschillende media: affichage, digital, social video, GIFstickers, etc. Ook influencers zoals Joelle Scoriels en Eric Boschman zullen de nieuwe fitnesszaal testen en hun ervaring delen via hun online kanalen. Maar daar stopt het niet. Omdat het in alle goeie fitnesszalen thuishoort, produceert Mortierbrigade ook een eigen fitnessreep om alle fietsers een energieboost te geven. Deze worden uitgedeeld aan verschillende influencers.
Client: Brussel Mobiliteit/Bruxelles Mobilité & Bike for Brussels
Client contacts: Sofie Walschap & Véronique Dehasque
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Nicolas Gaspart & Frédéric Zouag
Strategy: Maaike De Wae
Senior Media Strategist: Chenling Zhang
Producer: Hanne Polé
Social Lead: Lisa Smets
Social Creatives: Emma Poorters & Louis Vielle
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata & Sophie Bayeul
Photo Production Company: Bounce Rocks
Photographer: Daniil Lavroski
Video Production Company: Fledge
Director: Fred De Loof
Executive Producer: Roeland Jeangout
Creative Partner: Diederik Jeangout
Line Producer: Francis Bosschem
DOP: Sander Vandenbroecke
Assistant Director: Joke Pevenage
1st AC Focus Puller: Letizia Giorgi
2nd AC: Laure Derbécourt
Gaffer: Bert Reyskens
Art Director: Florin Dima
Electro: Dieter Roelens
Styling: Lisa Sergeant
Make-Up: Kathleen Declercq
Grip: Benjamin Speyer, Denis Paquet
Location manager: Arthur Mailleux
Editor: Tine Verbiest, Ugo Olivari
Post-production: Divide, PlanktonGrading: Kene Illegems
Soundstudio: Sonhouse
Casting: Dominique Models, Alexandre Carrée
Activation agency: VO Communication
Als activatie is er op 8 mei nog een event voorzien: ‘Open air spinning’ in het centrum van Brussel. Deze fitnessworkouts worden op 3 populaire fietspaden opgesteld in de stad.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]