Mortierbrigade ontdekt BrusselsFit, de grootste fitnesszaal in openlucht

Crea / News

Fietsen heeft meer dan ooit de wind in de rug in Brussel. Voor het begin van de lente telden we 32% meer fietsers dan in dezelfde periode vorig jaar. Met het mooie weer in het vooruitzicht, trappen Brussel Mobiliteit, Bike for Brussels en Mortierbrigade een nieuwe campagne af om Brussel om te bouwen tot een gigantische openlucht fitnesszaal.

Nog te veel Brusselaars nemen de auto naar het werk en sluiten zich ‘s avonds opnieuw op in een sportzaal om in vorm te blijven. En dat terwijl ze eigenlijk twee vliegen in één klap kunnen slaan, door hun dagelijkse dosis beweging te halen uit hun rit naar het werk. Vanuit dit idee vertrok dan ook de campagne van Mortierbrigade en VO communications. In een online video worden de voordelen uitgelegd van de grootste zaal van het land: BrusselsFit. “De fiets is goed voor je gezondheid op verschillende manieren. Het zorgt voor minder files en dus de stress die daarbij komt kijken; het verbetert de luchtkwaliteit en het kan ervoor zorgen dat je aan je dagelijkse hoeveelheid beweging geraakt, aanbevolen door het WHO. Het is dan ook zo dat 2/3 van alle ritten in Brussel minstens 5 km lang zijn. Dat komt overeen met 30 à 45 minuten beweging per dag," zegt Elke Van den Brandt, Brussels minister van Mobiliteit.

De campagne van BrusselsFit zal bestaan uit verschillende media: affichage, digital, social video, GIFstickers, etc. Ook influencers zoals Joelle Scoriels en Eric Boschman zullen de nieuwe fitnesszaal testen en hun ervaring delen via hun online kanalen. Maar daar stopt het niet. Omdat het in alle goeie fitnesszalen thuishoort, produceert Mortierbrigade ook een eigen fitnessreep om alle fietsers een energieboost te geven. Deze worden uitgedeeld aan verschillende influencers.