Mortierbrigade stelt nieuw Lotto-verhaal voor. Omdat het kan.

Mortierbrigade chrijft een nieuw verhaal voor Lotto. Het bureau werkt al verschillende maanden op de herpositionering van het oermerk van de Nationale Loterij. Een strategische en tactische verandering die ook een nieuwe baseline met zich meebrengt: "Omdat het kan", het startpunt van de nieuwe Lotto-verhaal. Met een zeer gepersonaliseerde campagne op alle mogelijke kanalen en meer dan duizend verschillende boodschappen, toont mortierbrigade aan dat iedereen die met Lotto speelt de volgende Lotto-winnaar kan zijn.

De eerste campagne van de vernieuwde Lotto is sinds maandag on air. Het is een heuse krachttoer geworden aangezien alle elementen van de campagne gepersonaliseerd zijn in functie van de plaats, het moment of de situatie waarin de personen zich bevinden wanneer ze geconfronteerd worden met de boodschap, zo zegt men bij Mortierbrigade. Jens Mortier, partner & creative Director: "De volledige herpositionering van Lotto was een huzarenstukje. Van de de geboorte van de nieuwe baseline tot de productie van de volledige campagne. We hebben zelfs voor iedere straatnaam een andere affiche gemaakt. In totaal hebben we meer dan 1000 verschillende elementen aangeleverd aan de mediaregies. Het objectief is om iedere persoon te kunnen raken met een pertinente en catchy boodschap."
Ook de radiospots zijn gepersonaliseerd in functie van het moment waarop ze woreen uitgezonden. Een verteller legt op een leuke manier uit dat toeval écht overal is. Jens Mortier: "We wilden radiospots die de nieuwe identiteit van Lotto nog versterken op een dynamische manier. Daarom hebben we ook een nieuwe jingle gecreëerd op basis het nummer "Hey Ho Let's go" van de Ramones."
De campagne wordt vervolledigd in de komende weken met mini-documentaires gebaseerd op echte verhalen die gelinkt zijn met toeval en geluk. Daarnaast is er ook een samenwerking met De Slimste Mens ter Wereld op Vier.
Credits
Client: De Nationale Loterij
Client contacts: Marc Frederix, Joke Vermoere, Roger De Henau, Michaël Segers, Kim Haenen, Eva De Fraye, Marleen Segers, Joris Ceulemans, Pieter-Jan Adriaensens, Katie Gotzen, Virginie De Haeck, Ralph Urmel, Patrick Steegmans
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Kwint de Meyer, Willem De Wachter
Creatives : Nicolas Mouquet, Geoffrey Masse
Copy FR : Zoé De Priester
Copy NL : Jil Dockx
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent D’Halluin
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécille Collignon
Social: Jonas Van Bael
Digital Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Jeroen De Bock
Design: Wim De Dobbeleer, Yoann Stas
DTP: Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Production: 2Frame
Soundstudio: Sonicville
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]