Mortierbrigade zet Randstad in de bloemetjes


Crea / News

mortierbrigadeRandstad pakt uit met een nieuwe belofte, huisstijl en baseline ‘Human Forward’, en vroeg mortierbrigade om de nieuwe positionering in goede banen te leiden. Randstad gelooft dat het vinden van een juiste job niet alleen bepaald wordt door data en algoritmes, maar vooral door empathie, intuïtie en instinct. De persoonlijke aanpak van de consultants van Randstad is een cruciale factor. Daarom bedacht mortierbrigade een campagne voor zijn nieuwe klant, waarbij de consultants van Randstad op een bijzondere manier bedankt worden voor hun passie en toewijding.

De consultants werden uitgenodigd in de radiostudio, zogenaamd voor een testopname. Wat ze niet wisten, was dat er ook een uitzendkracht aanwezig was in de studio. Eentje die ze onlangs geholpen hadden bij het vinden van een job. De verborgen camera legde alles vast. Aan de consultants werd gevraagd om de telefoon op te nemen zoals ze dat doen op kantoor, waarna ze plots de stem van de uitzendkracht door hun koptelefoon hoorden: die bedankte hem/haar persoonlijk voor de goede hulp bij het vinden van hun huidige job. De consultants reageerden verwonderd. Op het einde van het telefoongesprek kwam “the big reveal”: de uitzendkracht schoof het gordijn opzij en de consultant kwam achter het opgezet spel, compleet overrompeld en verrast als gevolg. De opnames worden gebruikt in radio: een heel oprechte testimonial, als het ware. Het filmpje doet zijn ronde op sociale media en wordt ook intern gebruikt. Een mooie manier om alle consultants van Randstad te bedanken voor het goede werk dat ze elke dag leveren.

De campagne wordt ondersteund met een reeks televisiebillboards en een “30 spot. Telkens animaties die de nieuwe huisstijl eer aandoen en waarin het aspect ‘human forward’ uitgelicht wordt.

Credits:
Client: Randstad
Client contacts: Philippe Stulens, Katrien De Kinderen, Estee Van Lee
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Yana Gestels, Jil Dockx
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Eline Rousseau
Soundstudio: Raygun
Production company: Ristretto
Animation: norah+birg