Mortierbrigade zoekt de langste minuut voor Brussel Mobiliteit

4schools / Crea / News

Mortierbrigade heeft een campagne voor Brussel Mobiliteit gecreëerd die alle weggebruikers en voetgangers eraan herinnert hoe belangrijk het is om te stoppen voor een rood licht.

Om dat te doen vergelijkt het bureau de minuut die je stilstaat voor een rood licht met andere minuten, die door omstandigheden veel langer lijken te duren. Dat doen ze om het minuutje wachten voor een rood licht te relativeren. Er werd gekozen voor drie herkenbare momenten waarop een minuut extreem lang duurt: een minuut wachten voor een bezet toilet, de laatste minuut van België – Brazilië en een minuut alleen in een kamer met je ietwat norse schoonvader. Die drie momenten werden verwerkt in radiospots, OOH en social ads.

Credits:

Client: Brussel Mobiliteit
Client contacts: Laure Lenaerts, Malicia Scorier, Véronique Dehasque, Camille Thiry, Marine
Piret, Isabelle Janssens
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Zouag, Nicolas Gaspart
Client Services Director : Catherine Hamers
Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Francesco Caccamese
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Jordi Van Geert
Social Lead: Lisa Smets
Copywriter NL: Febe Ampe, Michiel Baeten
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata, Sophie Bayeul
Visual creation: Vito Latorrata
Retouching: Yelle Vandenbruaene
Motion Designer: Jelle Stroo
Soundstudio: Raygun