Multipharma en Becoming brengen ode aan de buurtapotheker

Crea / News

Belgen zijn loyaal aan hun apotheker. Een recent iVOX-onderzoek 1 wees uit dat 44 procent van de Belgen maandelijks een fysieke apotheek bezoekt. Bijna 70 procent van de apotheekbezoekers zweert zelfs bij één vaste (buurt)apotheek. In aanloop naar de Dag van de Apotheker op 25 september wil Multipharma – als belangrijke patiëntencoöperatie in de Belgische apothekerswereld - graag die bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.

Via een nationale videocampagne in samenwerking met Becoming en ​ Disturb Studio, krijgen we een inkijk in het leven van de apothekers bij Multipharma: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.

Voor heel wat patiënten is de apotheker een belangrijk “gezondheidsklankbord” en de meest laagdrempelige zorgverlener. Dat heeft vooral te maken met de veranderde rol van de apotheker. Het takenpakket van de apotheker omvat immers zo veel meer dan het louter afleveren van geneesmiddelen: griep- en covidvaccinatie, medicatienazicht, diabetes screening, darmkankerpreventie en een afbouwprogramma voor slaapmedicatie zijn enkele van de vele diensten waarvoor patiënten bij hun apotheker terecht kunnen.

Voor de 243 Multipharma-apotheekteams is die dienstverlening aan de patiënt cruciaal. Door haar coöperatief statuut kan de patiëntencoöperatie ten volle inzetten op zorgmaximalisatie. Zo kan Multipharma het grootste deel van haar opbrengsten herinvesteren in de kwaliteit van het advies van haar apotheekteams.

De campagne loopt op Facebook, Instagram, YouTube, op de tv-kanalen AB3, LaUne, Tipik in Wallonië en op het platform VTM GO in Vlaanderen.

Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Multipharma tussen 1 en 12 december 2023 bij 2.000 Belgen, representatief op geslacht, leeftijd, diploma en provincie.

Credits

CEO Multipharma: Geert Reyniers
Head of Marketing Multipharma: Christophe Burre
Brand Identity Manager Multipharma: Pierre-Antoine Van Wijmeersch Creative Director: Olivier Maquenne, Julien Riviezzo
Creatives: Carmelo Giugno Fragapane & Elmer Tazartez
Client Lead: Valérie Fabbri
Account: Alizée Clermont, Natacha Liesenborghs
Graphic Studio: François Borsu
Production Company: Disturb Studio
Director: Louis Vielle
Producer: Julien Fouya
DOP: Charlie Severe
Musique: Jean Waterlot
Sound: Earplug