Mutant downloadt de nieuwe app van De Standaard

Crea / News

Tegenwoordig zit de redactie van De Standaard de hele dag op hun gsm. Want voortaan brengen ze journalistiek met nog meer focus op 'digital first': die strategie vertaalt zich in een nieuwe app die het kloppend hart van het nieuwsmerk vormt.

"De nieuwe nieuwsapp van De Standaard is sneller, mooier en scherper … maar nog altijd even betrouwbaar," luidt de boodschap van de meest recente campagne, bedacht door MULA, een departement binnen Mutant. "Meer nieuwsgevoel, duiding en een helder overzicht van de belangrijkste artikels, afgestemd op het dagritme en de behoeftes van onze lezers, dat streven we na in de nieuwe app," verduidelijkt Klaartje De Bonnaire, brandmanager De Standaard. "Technisch is hij sneller en stabieler, maar de grootste winst situeert zich op journalistiek vlak met een brede contentmix. De nieuwsapp is voor steeds meer lezers de plek waar ze alle journalistiek van De Standaard willen lezen – snel en spannend maar ook overzichtelijk en grondig." Mutant brengt die boodschap in een frisse visuele stijl, geïnspireerd op de bekende download-animatie. Want met de nieuwe app van De Standaard haal je niet gewoon een nieuwsapp binnen: je downloadt de feiten, het verhaal achter die feiten maar ook recepten, cultuurtips en zo veel meer. De campagne loopt vooral op sociale media en online maar is ook te zien op TV, cinema, in print en digitale out of home.

Credits
Agency: Campaign by MULA, a division of Mutant
Brand: De Standaard
Client: Klaartje De Bonnaire, Kris Luyten, Tsane Nulens
Creative Director: Ruben Van Maldeghem, Odin Saillé
Creative: Arno Major
Creative: Jonas Marysse
Client Director: Tuyen Pham
Client Manager: Tibo Gevens
Design Director: Frank Schouwaerts
Design: Davy Dooms & Tjen Colman
Motion Designer: Bob Van den Audenaerde
Sound Production: Raygun