Een hele maand lang gaan Peter Van de Veire en Kim Van Oncen tijdens "Goeiemorgen Morgen!" (de ochtendshow van Radio2) op zoek naar de "Beste Buurt van Vlaanderen" - een plek waar het plezant is om te wonen. Waar mensen elkaar helpen, inspireren en delen wat ze hebben. "En zo’n buurt, da’s een wereld op zich," klinkt het bij Mutant, dat de bijhorende campagne bedacht.
Je kent ze wel: de buur die overal het gras gaat afrijden en zij die ervoor zorgen dat de kinderen van de hele straat veilig op school raken. Iedere buurt heeft zo z’n eigen dynamiek: je zou zelfs van een ecosysteem kunnen spreken. Daarom ging Mutant met een 360°-camera aan de slag die elke buurt in een eigen universum verandert. Ook de campagne zelf is 360° en loopt via tv, radio, print en de sociale media van Radio2. Nog tot 5 oktober wandelen/fietsen/rijden Peter en Kim samen met sidekick "Margaux van de Regio" heel Vlaanderen door, op zoek naar wat jouw buurt nu zo speciaal maakt.
CREDITS
Agency: Mutant
Brand: VRT Radio 2
Client: Rino Ver Eecke, Floris Nieuwdorp, Ilse De Roeck
Creative Directors: Ruben Van Maldeghem & Odin Saillé
Creative: Arno Major
Creative: Jonas Marysse
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Shi Qi Ji
Client Executive: Thomas Koltsidas
Design Director: Frank Schouwaerts
Productionhouse: Diplomat
Director: Erik Van Overloop
Producer: Elliot Daniels
DOP: Joachim Veyfeyken