Mutant en Club Brugge met De Boer naar de Champions League

Crea / News

Woensdag 15/02 was een historische dag voor Club Brugge. Voor het eerst in de geschiedenis speelden ze de eindronde van de Champions League. Een prestatie die ze bij Club en Mutant niet zomaar voorbij wilden laten gaan.

“In België weet ondertussen iedereen dat wij de Boeren zijn. Twee jaar geleden lanceerden we De Boer kent z’n veld en vorig jaar nog brachten we Boeren voor Boeren uit, een groentebox die de lokale economie steunt én Club-supporters gezonder laat eten,” vertelt Odin Saillé, creative director bij Mutant.

Met de succesvolle Champions League-campagne willen Club en Mutant de Boer nu ook internationaal neerzetten. “De verpersoonlijking van onze geuzennaam in de figuur van de boer is 2 jaar geleden begonnen. De ambitie is dat hij ons met zijn ingetogen zelfvertrouwen en wijze daadkracht herinnert aan wie we zijn op momenten die er toe doen. De unieke UCL kwalificatie gaf ons goesting om hem ook internationaal te tonen. Dat onze tegenstander zelf een traditieclub is met een legendarisch symbool hielp ons op weg,” vult Bob Madou, chief business bij Club Brugge, aan.

De dubbele ontmoeting tegen Benfica was dus de perfecte aanleiding om De Boer te introduceren aan internationale voetbalfans. Zeker als je weet dat de mascotte van Benfica een adelaar is, het toonbeeld van elegantie en showmanship. Voor elke thuismatch van Benfica vliegt er zelfs een echte adelaar een toertje in het stadion. Een heel mooie traditie, dat zeker. Maar ook een mooi contrast met de hardwerkende en nuchtere Boer uit Brugge.

Naast een online film werden ook de socials van Club in een nieuwe grafische Champions League-stijl gegoten. Een branding, binnen de gekende Club-stijl, voor de internationale ontmoetingen. Hopelijk zien we die dus nog veel terugkomen.