Mutant en Eastpak, Built To Resist

4schools / Crea / News

Lifestyle-merk Eastpak lanceert wereldwijd zijn nieuwe merkcampagne voor 2024, waarin het bekende motto 'Built to Resist' opnieuw centraal staat. De campagne haalt inspiratie uit de groeiende Cosplay -en Live Action Role Play (LARP)-gemeenschappen.

De campagne moedigt aan om weerstand te bieden tegen de druk van conformiteit en verzet zich tegen de alledaagse sleur. Met een kleurrijke power fantasy als gevolg. In een wereld waarin tabletop roleplaying en escapistische fantasy-literatuur essentiële onderdelen zijn geworden van jongerencultuur, vallen de Cosplay -en LARP-fans op door hun opmerkelijke veerkracht en het uitdagen van de norm. De ‘Built to Resist’-boodschap in de nieuwe campagne van Eastpak onderstreept de waarden van deze gemeenschappen door creativiteit, individualiteit en zelfexpressie toe te juichen.

Pete Winkworth, global marketing director bij Eastpak, zegt: "Bij Eastpak staan we aan de kant van zij die de status quo niet accepteren. De mensen die inspireren en verandering omarmen, die zelfexpressie in al haar schoonheid vieren en staan te popelen om de wereld om hen heen te verkennen. De Cosplay- en LARP-gemeenschappen passen perfect binnen dat plaatje, en met Built to Resist ‘24 wilden we trouw blijven aan hun waarden."

Odin Saillé, oprichter en chief creative bij Mutant, voegt toe: "Eastpak is altijd al een merk geweest dat transformatie aanmoedigt. Wie heeft zijn tas vroeger niet versierd met markers, veiligheidsspelden, Tipp-Ex en patches? Er is een mooie gelijkenis tussen dat ritueel en wat deze cosplayers doen. Met elke nieuwe toevoeging aan hun garderobe onthullen ze een nieuw aspect van hun identiteit. George R.R. Martin zei ooit: 'Een lezer leeft duizend levens voordat hij sterft.' Wel, ik denk dat cosplay de op één na beste optie is om dat doel te bereiken als je niet van boeken houdt."

De campagne zal lopen op sociale en digitale kanalen in het VK, België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Zweden, Noorwegen, Finland, VS, Canada, Cyprus, Libanon, Turkije, Griekenland, Japan, Polen, Israël, Korea, het Midden-Oosten en Hongarije.