MUTANT LAAT WAAKVLAM BRANDEN VOOR DE WARMSTE WEEK

Crea / News

De Warmste Week staat dit jaar in het teken van ‘opgroeien zonder zorgen’. Naar schatting groeit 1 op 10 minderjarigen op in een onveilige situatie. 1 op 3 kreeg al te maken met een vorm van cyberpesten en zelfs bijna 3 op 4 heeft bij het sporten al eens grensoverschrijdend gedrag ervaren. Dat is veel, heel veel en daar wil De Warmste Week verandering in brengen. “Omdat ‘opgroeien zonder zorgen' breed interpreteerbaar is, brachten we alle thema's samen via een symbolische waakvlam”, legt Arno Major, copywriter bij Mutant, uit. "Een innerlijk vuurtje waarmee elk kind geboren wordt, maar tijdens het opgroeien soms dreigt uit te doven.”

Het resultaat is een emotionele mixed media film, te zien op TV en in cinema. Daarnaast laat Mutant het waakvlammetje ook knetteren op social, radio en in print. Karel Decorte, brand manager DWW: “Dit jaar gaan we met De Warmste Week vlammen voor een veilige plek voor elk kind en elke jongere, want helaas heeft niet iedereen het geluk op te groeien zonder zorgen. Om dit verhaal visueel te vertellen, inspireerde Mutant zich op de vlam die al meer dan 10 jaar het symbool is van De Warmste Week. Het werd een impactvolle campagne die meteen herkenbaar aanvoelt.”

De Warmste Week roept mensen opnieuw op om geldinzamelingsacties te organiseren, vlammetjes te kopen, koekjes te bakken en platen aan te vragen. Al het verzamelde geld zal verdeeld worden onder de 287 geselecteerde organisaties die kinderen en jongeren weerbaarder maken, hun zorgen voorkomen of hen net begeleiden in het omgaan met hun zorgen: thuis, op school, in hun vrije tijd of online.