Mutant maakt zijn huiswerk voor UNICEF en EU

Door de coronacrisis zijn overal ter wereld scholen gesloten. Dit schaadt één van de meest fundamentele rechten van het kind: het recht op onderwijs. Meer dan 897 miljoen kinderen wereldwijd dragen hier de gevolgen van, zowel op korte als op lange termijn. Want voor veel kinderen met een moeilijke thuissituatie betekent de school naast educatie ook vooral een veilige plek om naartoe te kunnen. Op lange termijn riskeren kinderen die toegang tot onderwijs ontnomen worden om sneller in kinderarbeid, criminaliteit of situaties van mishandeling te belanden.
De Europese Unie en Unicef doen daarom een gezamenlijke oproep naar beleidsmakers: Hou scholen zoveel en zo lang mogelijk open. Die oproep wordt gedaan via een pakkende film die bedacht werd door Mutant. Jonas Marysse, die samen met Ruben Van Maldeghem sinds januari de creatieve rangen bij Mutant versterkt, legt uit: “Door de sluiting van scholen worden ouders geconfronteerd met een nieuw gegeven. De combinatie telewerk en thuisonderwijs is voor vele ouders dan ook een zoektocht. Daarom spelen we met onze film in op de gekende tutorial video’s met tips om in een paar simpele stappen een probleem op te lossen.” Maar in plaats van een hapklare video te zien, worden kijkers met de neus keihard op de feiten gedrukt. “De clickbait-achtige vormtaal staat in schril contrast met de zware problematiek die in de film aan bod komt. Zo hopen we bij politici en beleidsmakers een snaar te raken en de druk op te voeren om de scholen open te houden. Uiteraard steeds in veilige omstandigheden," besluit Jonas Marysse.
Het resultaat is een intense en pakkende film die de prangende vraag oproept: Beschermen we onze kinderen écht door scholen te sluiten? De mooie productie is het werk van Hamlet en regisseursduo AB/CD/CD.
https://www.youtube.com/watch?v=7HbrHerVS00&feature=youtu.be
Credits
Agency: Mutant
Brand: Unicef & the EU
Client: Unicef: Ricardo Pires, Rebekka Perdereau, Ann Marie Wilcock, Natalia Alonso Cano & Francesca Lazzaroni
Client: EU: Susana Ucero Herreria, Ines Cabral, Michelle Gauci, Sabrina Bellossi, Alexandra Makaroff & Sandie Blanchet
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative: Ruben Van Maldeghem
Creative: Jonas Marysse
Client Director: Emilie Kino
Client Manager: ShiQi Ji
Design Director:Frank Schouwaerts
Production Company: HAMLET Brussels
Director: AB/CD/CD
Executive Producers: Jason Felstead, Ruben Goots
Production Manager: Robin Paul
Ukrainian Producers: Albert Zurashvili (executive producer) and Gena Shevchenko (producer)
Post-Producer: Robin Paul
Director of Photography: Victor Seguin
Editor: Linda Atab
Music: Gregory Caron
Sound Design: Gregory Caron
Color Grader: Sylvain Canaux
Image Post-Production Cy: Firm, Paris
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]