Schoenenretailer Bristol verandert het geweer van schouder: van harde discounter naar affordable fashion. Om ervoor te zorgen dat die boodschap op de juiste manier overgebracht wordt, trok het Limburgse familiebedrijf formerly known as Shoe Discount zijn stoutste schoenen aan en nam het Mutant onder de arm. Stap 1 was het installeren van de nieuwe baseline: pretty smart. “Schoenen kunnen ongelooflijk duur zijn. Bij Bristol vind je de betaalbare varianten die minstens even fashionable zijn. Het is gewoon slim om daarvoor te kiezen,” aldus Bristol-CEO Elise Vanaudenhove.
Mutant bedacht niet alleen een nieuwe positionering. Ook de hele tone of voice en look & feel werden onder handen genomen. “Een paar zotte sneakers vinden en nog geld genoeg over hebben voor meer, da’s een geweldig gevoel. Het is dat enthousiasme dat we hebben proberen vatten in de beelden en in de copy," legt creative director Odin Saillé uit.
De campagne is te zien in print, op TV, social en digital media en in outdoor.
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]