Mutant zaait paniek voor Ketnet en VRT MAX

Crea / News

Wanneer was de laatste keer dat je lui in de zetel lag en van zender naar zender zapte? Voor veel mensen is het verleden tijd. Lineaire TV heeft plaatsgemaakt voor digitale platformen. En dat is ook het geval bij kinderen, ze krijgen smartphones en tablets met de paplepel mee en scrollen en liken erop los. Ketnet gaat mee met de stroom en zet daarom een belangrijke stap. De Ketnet-app verdwijnt en VRT MAX wordt de digitale uitvalsbasis voor alle Ketnet content.

Kinderen kunnen er de wereld van Ketnet verkennen in een veilige omgeving die met hen meegroeit vanaf de allereerste video. De mogelijkheden zijn eindeloos: van films en programma’s checken tot gamen en chatten, you name it. Alles binnen handbereik.

Mutant werd ingeschakeld om dit grote nieuws aan te kondigen aan jong en oud. Dat doen ze met een upbeat video waarin de digitale wereld helemaal wordt omarmd; met explosies van emoji's en elementen uit de nieuwe Ketnet branding. Ze geven er het woord aan de wrappers zelf, zij zijn immers de vertrouwde gezichten van Ketnet en vormen de kern van het merk.

Door een misverstand schieten de Ketnet wrappers in paniek en bellen ze elkaar op in een hectische videocall, ze denken dat Ketnet is verdwenen, waarna Thomas rust schept door uit te leggen wat er echt aan de hand is, namelijk, ze verhuizen met z’n allen naar VRT MAX.

De video wordt ingezet via TVC en OLV en gaat gepaard met radio. In print verschijnt het nieuws op speelse wijze met een nostalgisch 'Verbind de punten'-spelletje. De campagne is onderdeel van de nieuwe positionering van Ketnet, waaruit er binnenkort ook een passende baseline volgt. Stay tuned!

Audiospeler

Credits: 

Agency: Mutant
Brand: Ketnet, VRT MAX
Client: Bette Van den Briel, Katia Pappas, Lieven Van Overbeke,
Annemie Gulickx
Business Director: Maarten De Cuyper
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative strategist: Iris Nuyts
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creative Director: Jesse Van Gysel
Creatives: Mona Demyttenaere, Charlotte Verweij, Anouk Lemm
Design Director: Frank Schouwaerts
Designers: Tom Kruijzen, Sofie Gagelmans
Client Director: Allen Marchant
Client Manager: Laura Naeyaert
Producer: Charlotte Verellen
Production: Volk.be
Cinematographer Stefan Declerck
Sound design: Stefan Declerck
Motion designer: Fries vansevenant
Sound on set: Vincent Struelens